AUTO BILD България / BAIC BJ 80: китайското копие на G-клас

BAIC BJ 80: китайското копие на G-клас

Добре знаем, че когато оформят своите продукти, китайците не се притесняват да следват европейския дизайн. Нерядко в далекоизточната страна копират дори цели автомобили. Поредното доказателство: BJ 80, с който BAIC направо посяга на иконата G-клас. Като изключим радиаторната решетка, китайците не са си дали зор да дадат от себе си при оформлението на колата и смело са „копи-пействали“ от G-клас. Eстествено, отдалеч машината „лъха“ по-скоро на евтина пластмаса, отколкото на висококачествени материали. Фаровете на BAIC BJ 80 са в типичната кръгла форма, но поне не са като при оригинала с LED-лайстни и вместо това има още две малки кръгли светлини като добавка (за дневните и за мигачите). Стоповете също са с друга форма, не като при G-клас. Иначе ръбестата каросерия с изнесени калници е точно като при „кубчето“. Моторът на BAIC BJ 80 също не е собствена разработка, а е взет „на заем“ от Saab. Правото върху технологиите на шведския производител е купено от BAIC през 2009 г. Наред с патентите за 2- и 2,3-литровите турбодвигатели това включва и целите платформи на Saab 9-3 и първия 9-5, върху които BAIC прави собствени модели. BJ80 използва 2,3-литровия агрегат със свръхпълнене, генерира 253 к.с. и 350 Нм максимален въртящ момент. Срещу базовата цена от 288 000 юана (ок. 78 000 лева) клиентите получават ръчна трансмисия, но поне 4х4 е серийно. За сравнение: най-достъпната G-класа в момента – G 350 d, излиза минимум 180 000 лева – с 6-цилиндров дизел 245 „коня“. Ако искате бензинова моторизация, ще трябва да отделите поне 210 000 лева. На изложението в Шанхай „клонингът“ на G-клас беше представен като Plug-in хибрид.


15
сеп.
2017

Добре знаем, че когато оформят своите продукти, китайците не се притесняват да следват европейския дизайн. Нерядко в далекоизточната страна копират дори цели автомобили. Поредното доказателство: BJ 80, с който BAIC направо посяга на иконата G-клас. Като изключим радиаторната решетка, китайците не са си дали зор да дадат от себе си при оформлението на колата и смело са „копи-пействали“ от G-клас. Eстествено, отдалеч машината „лъха“ по-скоро на евтина пластмаса, отколкото на висококачествени материали. Фаровете на BAIC BJ 80 са в типичната кръгла форма, но поне не са като при оригинала с LED-лайстни и вместо това има още две малки кръгли светлини като добавка (за дневните и за мигачите). Стоповете също са с друга форма, не като при G-клас. Иначе ръбестата каросерия с изнесени калници е точно като при „кубчето“.

Моторът на BAIC BJ 80 също не е собствена разработка, а е взет „на заем“ от Saab. Правото върху технологиите на шведския производител е купено от BAIC през 2009 г. Наред с патентите за 2- и 2,3-литровите турбодвигатели това включва и целите платформи на Saab 9-3 и първия 9-5, върху които BAIC прави собствени модели. BJ80 използва 2,3-литровия агрегат със свръхпълнене, генерира 253 к.с. и 350 Нм максимален въртящ момент. Срещу базовата цена от 288 000 юана (ок. 78 000 лева) клиентите получават ръчна трансмисия, но поне 4х4 е серийно. За сравнение: най-достъпната G-класа в момента – G 350 d, излиза минимум 180 000 лева – с 6-цилиндров дизел 245 „коня“. Ако искате бензинова моторизация, ще трябва да отделите поне 210 000 лева. На изложението в Шанхай „клонингът“ на G-клас беше представен като Plug-in хибрид.

Още по темата

Card image cap
Seat Ibiza на Христовата възраст (ВИДЕО)

27
ян.
2017

Тази година ще дебютира петото поколение на испанския модел

Card image cap
Фейслифт за Mustang

20
ян.
2017

Обновената версия на спортния автомобил ще се появи през 2017 г. със спойлер, нов дизайн на светлините и променени брони

Card image cap
„Паяците“ – новият инструмент на автокрадците

17
февр.
2016

В много случаи бандитите крадат и закъсали на пътя автомобили с помощта на репатрак

Card image cap
BMW M8 GTE

23
юли
2017

Card image cap

В последния брой:

Архив >