Добра работа, Kia! Продължавайте така!


8
юли
2021

Какво може Kia Sorento след четири години? И без гаранция? AUTO BILD направи тест на употребяван автомобил.

Апокалипсисът може да идва! Без значене, дали избухване на вулкан, нашествие на зомбита или изкачване на футболния клуб Хамбургер Шпортферайн в Бундеслигата – когато нещата загрубеят, всеки предпочита да спасява семейството си с някой като Kia Sorento. Противодействието на катастрофалните изгледи изглежда така: двойно задвижване, седем места и дизелов двигател 441 Нм – или сигурна крепост.

Kia Sorento: седем години гаранция

Към доводите да притежаваш Kia е и седемгодишната гаранция на автомобил. В нашия случай това вече не е релевантно – предишния собственик на корейския SUV е изминал 150 000 километра само след 3 три години, което означава край на гаранцията. -Въпреки това моделът с пробег от 195 000 километра струва почти 40 000 лв., което с оглед на големия пробег означава загуба на стойност от 50 процента. С кожена тапицерия, LED-фарове, навигационна система, автоматични скорости и панорамен покрив Sorento е богато оборудвано. Още по-важно е, че автомобилът от автокъща Autohus в Бокел не се усеща като износен. Почти няма следи от сериозна употреба – само малко в багажника, по мокетите, както и по тапицериите.

Кокпитът и седалките обаче нямат следи от употреба – забележително, макар и при движение да се чува тракане. Солидното впечатление без грешно функциониране е компенсация за пробега/ Единствено на магистралата забелязваме подлежащ на смяна лагер на главината. При висока скорост се увеличава и шумът от стъкления покрив.

Турбодизеловият двигател е доста шумен

6-степенната автоматична трансмисия (заменена в края на 2017 г. от версия с 8 предавки) е силно препоръчителна. 8-степенната комбинация с дизеловия мотор с 200 к.с. ни е познат от нашия автомобил от продължителните тестове Santa-Fe, тя е по-бърза, макар и 6-степенната да си върши работата съвсем прилично.  При натоварване 4-цилиндровият дизелов двигател напомня за себе си – става шумен. Той обаче е без течове (проверихме на подемника) от двигателя и трансмисията. Впечатление ни направиха много места с наченки на корозия. Не е болка за умиране, но след 4 години нещата би трябвало да изглеждат по-добре.

ИЗВОД: Дори и без остатъчна гаранция от производителя Sorento е повече от препоръчителен. Създаващите грижи слаби места почти не съществуват. Корейците трябва да се погрижат единствено за грижата срещу корозията.

Още по темата