2023
През 2017 г. Kia Stinger се появи на пазара – дали седанът е добър на старо? Нашият тест!
През 2017 г. определено никой не очакваше, корейците от Kia да пуснат дългия 4,83 метра спортен седан Stinger. Големите вентилационни отвори и сдържаните хромирани елементи по внушителната тигрова маска бяха повече от дизайнерска заявление.
Под капака също бе повече от интересно: 3,3-литров V6-битурбо агрегат със съвсем приличните 370 к.с., прецизна 8-степенна автоматична трансмисия с хидротранформатор и серийно дойно задвижване.
Kia Stinger GT: 0-100 км/ч за под 5 секунди
Този шлифовън пакет не е случайност: в разработката на автомобила са участвали както бившия дизайнер на Audi Петер Шрайер, така и бившият човек на BMW M Алберт Бирман. Стандартният спринт на Stinger трае под 5 секунди, а максималното темпо е 270 км/ч.
Превъзходната динамика не е единственият аргумент за покупка: пребиваването на борда е изключително приятно, а изборът на материали е подчертано висококачествен. При предлаганото място Stinger е съвсем подходящ за семейства – единствено линията на покрива над задната седалка преминава малко ниско. По добра азиатска традиция версия GT предлага пълно оборудване: спирачни апарати Brembo, Head-up-дисплей, електрически спортни седалки с кожена тапицерия – с подгряване и отопление – таван от алкантара, модерна инфотейнмънт система с навигация и различни, добре функциониращи асистенти за водача.
Нашият употребяван автомобил от автокъща Bergmann & Söhne в Хамбург-Харбург е с първа регистрация от април 2019 г. Като нов Stinger е струвал 113.000 лв. След пробег от 28.589 километра колата се предлага за 73.500 лв. По „корееца” няма следи от удари или прекалено износване. Лакът е в безупречно състояние – изглжда предишният собственик е бил педантичен. Окачването е стегнато и без всякакво тропане, ръждата изобщо не е тема за разговор. Качеството на модела е добро – във форумите рядко се споменава за сериозни проблеми.
Харесвате дизайна на Stinger, но предпочитате малко по-сдържана моторизация? Stinger се предлага със задно задвижване и с 4-цилиндров турбобензинов двигател с 255 к.с. По-ефективна е дизеловата версия 2.2 CRDi с 200 к.с., която през есента на 2018 г. получи SCR-катализатор. За моделната 2021 г. има сдържан фейслифт, а оттогава се предлага само топверсия с 3,3-литров V6 двигател с 366 к.с.
Stinger запазва стойността си изненадващо добре
Stinger е ексклузивен и екзотичен модел, който в никакъв случай не е евтин. Запазва стойността си изненадващо добре. А след изтичане на щедрата седемгодишна гаранция сервизните и ремонтните разходи определено ще са на премиум ниво. Внимание: крадците на автомобили също си падат по Stinger.
ИЗВОД НА AUTO BILD
Ако търсите динамичен и екзотичен модел с добро качество, то определено ще се зарадвате на Stinger. Внимание: цените на употребяваните екземпляри са учудващо високи, като расовата топ-Kia не отстъпва на европейските си конкуренти.



