Добра ли е батерията на употребяваните електромобили: Audi (Q8) e-tron

2708
2024

Употребяваните електрически автомобили отлежават при търговците, което води до реални спадове на цените. Сега ли е идеалният момент да си купите електромобил на старо?

ПЪРВИЯТ ЕЛЕКТРИЧЕСКИ ОПИТ НА AUDI Е ОКЕЙ

Audi (Q8) e-tron

Период на производство от 2019

Мощност 313 до 503 к.с.

Капацитет на батерията 71 до 114 кВтч.

Пробег: около 350 киломера

Цена: около 55 000 лв.

От 2019 г. e-tron (преименуван на Q8 e-tron от 2022 г.) отбеляза широкомащабния старт на Audi към електрическата мобилност. Великолепният модел впечатлява не само с размери, простор и комфорт, но и с впечатляващото си тегло от 2,6 тона. 700 килограма отиват само на сметката на батерията (в e-tron 55 quattro), чиито клетки идват от корейския доставчик LG Chem. 400-волтовата система позволява зареждане с постоянен ток с до 150 кВт. (120 kW за 50 e-tron). Задвижването и настройката на окачването са сред плюсовете, както и просторът на всички седалки.

Автомобилът със задвижване на четирите колела може да поеме до 1,8 тона към опционалния теглич за ремарке, с който са оборудвани около една трета от употребяваните екземпляри. Въпреки това забелязвате голямото тегло във всеки завой – въпреки това Q7 се усеща наистина пъргав в завоите.

СЛАБИ МЕСТА: Проблеми с батерията вече бяха причина за няколко сервизни акции. Поради дефектно уплътнение влагата прониква във високоволтовата батерия. По-късно загубите на напрежение доведоха до риск от термично претоварване и запалване на автомобила (кодове на сервизни акции 93U9 и 93V2, засегнати са модели от периода на производство 2018 до 2022 г.). Освен тези детски болести, батериите e-tron направиха добро впечатление при нашата проверка.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин