Добра идея ли е първото Porsche Cayenne на старо?

На пазара за употребявани автомобили понякога големите и луксозни SUV-ове могат да се окажат доста изгодни предложения - особено, когато са на определена възраст. Но точно при внушителните SUV-ове трябва да бъдете особено внимателни - AUTO BILD ще ви разкрие силните и слабите страни на благородните SUV-ове


15
апр.
2018

Porsche Cayenne (I): период на производство: от 2002 до 2010 г., с мощност до 550 к.с. и 280 км/ч максимална скорост като Turbo все още един от най-бързите SUV-ове. Освен това и този модел на Porsche има стабилна стойност като употребяван. Така или иначе Cayenne е доста предпочитан от клиентите. Веднага след дебюта си той се превръща в бестселър в Цуфенхаузен. Ранните модели Turbo се предлага на цена от около 15 000 – 16 000 лв. – една десета от цената като нов. Но все пак внимавайте! Разходите за поддръжка са екстремно високи. В долната част на скалата на мощността е 3.2 VR6 от концерна VW с  250 к.с. Най-добрият компромис при бензиновите версии е Cayenne S с разработения от Porsche 4,5-литров V8-мотор и 340 к.с. 6-цилиндровият двигател малко се поизмъчва да задвижи подобаващо тежкия Cayenne (2,3 тона) – резултатът е 17 литра разход на гориво на спортния SUV. Разбира се А 98 Н. Спринтът до 100 км/ч се взема за 9,1 секунди, а максималното темпо е 214 км/ч. Бъдете внимателни с изгодните предложения и най-вече с употребявани от Щатите, където километражите често са превъртани.

V6-дизеловият агрегат, с който след дълго забавяне Porsche разширява гамата през 2009 г., стартира от около 40 000 лв. Двигателят със самовъзпламеняване е доста предпочитан и показва стабилна стойност. Луксозният интериор респектира пасажерите и до днес. Тук ви очакват много кожа, дърво и голям брой бутони, които са по-прегледно разположени, отколкото предполага първото впечатление.

Спортно придвижване ще получите с 4,5-литровия V8 мотор. Cayenne S се нуждае от само 6,9 секунди до скорост 100 км/ч. Впечатляващо е и максималното му темпо: 242 км/ч. Тестовият му разход на гориво бе 18 литра. Тук ядове създават дефектните маркучи на охладителната система. Иначе спирачките са на добро ниво: Cayenne спира след 38 метра. Багажното отделение побира от 540 до 1770 литра. В сравнение с конкуренцията това е средна стойност. Освен това Cayenne може да тегли товари до 3,5 тона. И макар и SUV-ът на Porsche да блести предимно по асфалтираните пътища, с помощта на активиращите се с натискане на бутон понижаващи предавки, перманентното си двойно задвижване и блокиращ се диференциал, както и на електронното управление на сцепление той може да издържи и на офроуд предизвикателства. Впечатление прави въздушното окачване. Също така не трябва да се плашите от големи пробези: Cayenne се представя много добре при TÜV. Предпоставка разбира се е старателно и редовно попълваната сервизна книжка.

Още по темата