Днес е конкурсът за красота: коя чаровница да изберем?

0910
2018

НИЕ КАЗВАМЕ: ALPINE. Сядаш много ниско долу и се питаш: кое му е женското тук? Определено не и стилният микс между алуминий и карирани тапицерии, нито червеният стартов бутон на волана. Повече внимание привличат рифелованите бутони, които издават красив звук при натискане. И тогава се появява той. Онзи малък френски трикольор, умишлено разпръснат из вътрешното пространство. Трикольор на дръжката на вратата, флагът на турбото за душата – точно такова усещане трябва да дава един спортен автомобил. Сякаш Alpine се движи за и с цяла Франция зад гърба си. Като Жана Д‘Арк на асфалта – по женски луда. Естествено разбираемо е, когато хората се обръщат след нея на улицата. Тя притежава най-красивата задница – издължена и ниско изрязана – наподобяваща на тази на старото A110 и притежаваща стъклен капак, под който е разположен двигателят. Моторът не е скрит като при Porsche, а е изложен на показ. Човек си мисли, че вижда как 4-цилиндровият агрегат боботи. „Само 250 к.с.?“, попитах по време на презентацията. Това беше, преди да натиснем за първи път стартовия бутон и да събудим за лов 1,8-литровия двигател. Excusez, Alpine! Твоите 250 к.с. са достатъчни за екстремно вдигане на пулса – още повече че имат задачата да се справят само с 1103 кг. Седя върху седалките, които ме обгръщат като водолазен костюм. И управление, което може да завие на 90 градуса върху поставка за бира. Завърташ и готово. Особено пък когато управлението среща такова гъвкаво окачване. Тъй като сърцето на Alpine е разположено в средата на автомобила, общият танц в граничната зона бързо може да се превърне в танго за раздяла. Въпреки това обожателите се редят на опашка и са готови да платят хиляди евро, за да не чакат 15 месеца за първата „целувка“ с най-горещата красавица за това лято.

Тук Alpine цитира своя предшественик: да, тази красавица е внучка на A 110 от 1962 г.

Тук няма много за гледане. Превключване с бутони на централната конзола

Трикольор на вратата – тук той й отива. Щеше да е малко неловко, ако Porsche имаше в кокпита си знамето на Германия

Спортният бутон превключва и индикациите в състезателен режим – вляво със силата на ускорение

TEХНИЧЕСКИ ДАННИ НА ALPINE A110

Двигател 4 цилиндъра, турбо, средно, напречно Работен обем 1798 см3 Мощност 185 кВт (252 к.с.) при 6000 об/мин Макс. въртящ момент 320 Нм при 2000 об/мин Тегло (празен) 1103 кг 0–100 км/ч 4,5 сек Макс. скорост 250 км/ч Разход 6,2 л Емисии CO2 141 г/км Цена от 109 400 лева

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин