Директно от ада: Aston Martin DB11 срещу AMG GT R и Bentley Continental

Страхотно бързи, много скъпи и благородни: чисто новият Aston Martin DB11 среща AMG GT R и Bentley Continental. Братя по дух, но все пак съвсем различни


11
юли
2017

НОВИЯТ ASTON MARTIN е почти толкова рядко явление, колкото примерно победа на английския национален отбор с дузпи на световното. В случая DB11 сменя също толкова приказно красив DB9.
Моделът ще трябва да подготви малкия и фин производител за бъдещето. Двата други болида в това сравнение обаче също не са за изхвърляне: Continental Supersports, 2,3-тонна, внушителна машина на дъщерната фирма на VW Bentley, както и GT R на Mercedes AMG, най-наточеното, най-бързо и най-гневно изпълнение на AMG GT.  Последният автомобил е лакиран в цвят Green Hell Magno. Тоест адско зелено, което веднага ни праща на Зеления ад на Нордшлайфе. AMG е заел ниска и широка позиция, с широко отворена муцуна, огромни въздухозаборници, внушителни керамични спирачки, с карбонов покрив и гуми Michelin Sport Cup 2 (19 цола отпред, 20 отзад). По-скоро снаряд отколкото автомобил.

Огромна решетка, вентилационни отвори за по-голям приток на въздух, електрически регулиращ се спойлер

На борда на автомобила е тясно, огромната средна конзола с цяла рота от бутони, превключватели и въртящи се копчета оставя място за един водач и фина придружителка. Те обаче трябва добре да обмислят маршрута. Позицията на седене върху тесните седалки тип корито е непосредствено над асфалта.  Битурбо 4-литровият V8 мотор с 585 к.с. и 700 Нм при 1900 оборота е разположен предно-средно (разпределение на теглото 48 към 52), а към задната ос е свързана 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя.

AMG с 19-цолови джанти отпред, керамични спирачки. Michelin Pilot Sport Cup 2 с функция за залепване към пътя

Хората на AMG не са прекалили по отношение на цвета: автомобилът наистина е адски. V8 издава глух грохот, след това започва да крещи ниско и дрезгаво, а после да фучи. За 3,7 секунди GT R ускорява от 0 до 100 км/ч, а още по-впечатляващи са 10,5-те секунди до темпо 200 км/ч. Но нека се абстрахираме от числата – този AMG ни дава едно нефилтрирано удоволствие а ла моторен спорт – с разрешение за движение по нормални пътища.

V8 е разположен далеч назад, зад предната ос, а пластмасовата част отпред е само капак

Вихреният V8, перфектният баланс, изключително директното управление, ултра здравата каросерия, широката следа, завиващите задни колела и рафинирано настроените системи за регулиране правят един рядък автомобил, в който водачът и машината са в пълна симбиоза и сякаш са залепени за пътя. Достатъчно е само да си го помислиш – и AMG светкавично влиза в следващия завой. На нашата тестова писта Contidrom преди няколко седмици GT R направи рекордна обиколка, изпреварвайки Porsche GT3 RS (991).

Тесен кокпит, внушителна централна конзола с бутони, превключватели и копчета

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин