Димитър Илиев: Петър Стойчев свърши чудесна работа на рали „България“!


15
май
2019

Митко, какво те накара 5 години след прекъсване на активната си състезателна кариера да се включиш за две поредни години в рали „България“?

Всичко започна на шега след закачка с Крум (бел. ред. Дончев), който ми предложи да участваме. Оставихме си много хубави спомени заедно миналата година. А що се отнася до тазгодишното рали, тъй като е 50-о юбилейно, нямаше как да не вземем участие. Грехота беше да го пропуснем, моят живот е преминал в автомобилния спорт, нямаше как да изтърва такова състезание.

Как се чувстваше в автомобил след толкова много години, в които не си карал? Усети ли се паузата?

Да, разбира се, човек губи чувството си за скорост, чувството си към завоите.

А как се чувстваше с плувната легенда Петър Стойчев като навигатор?

Имахме малко време да се подготвим, след като взехме решението да участваме. За това време успяхме да направим тренировки, дори в състезателна кола. Пепи абсолютно бързо успя да влезе в ритъм. При него спортният дух и спортната злоба са на много високо ниво, желанието за победа е огромно. Смея да твърдя, че по едно време изобщо не усещах разлика с опитен навигатор.

Искаш да кажеш, че почти не си усетил липсата на дългогодишния си навигатор Янаки Янакиев до теб?

Да, това искам да кажа. В интерес на истината, в първите отсечки с Пепи имахме известни колебания, но след това, когато видях, че си „подава“ завоите абсолютно навреме, напълно адекватно, тези колебания изчезнаха.

Не смяташ ли, че с Янаки щяхте да можете да поведете още от първия ден?

Няма как да знам отговора на този въпрос. Единствено, което мога да кажа, е, че Пепи свърши страхотна работа и че за малкото време, което имаше той, успя да се адаптира към обстановката. А под „обстановка“ нямам предвид возене на кола, защото нашият спорт далеч не е това. Това е спорт с много напрежение, с високо ниво на концентрация и риск. Една негова грешка (бел. ред. на Петър) можеше да ни вкара в опасна ситуация, но слава богу, той не направи такава грешка. И ако някой си мисли, че той просто се е возил на автомобила, дълбоко се лъже – защото Пепи си свърши работата прекрасно.

Какви са впечатленията ти от автомобила? Ти завърши кариерата си с предишното поколение на състезателната Fabia – S2000, а сега се прехвърли на R5.

Колата е невероятна, има изключителни качества. За годините, в които не съм бил в автомобилния спорт, технологиите са се развили драстично. В първите километри обаче бях притеснен дали изобщо ще мога да се справя с такава техника. Наложи се много бързо да възвърна усета си. Трудно ми беше да намеря границите на автомобила – момента, в който да започнеш да ускоряваш, точката на спиране, скоростта в завой… При Fabia R5 всичко това е на много по-високо ниво, отколкото при предишната ми състезателна кола. Успях да почувствам донякъде автомобила и смея да твърдя, че с повече тренировки щяхме да постигнем много по-добри резултати. Но малкото състезателни километри, които имахме право да „навъртим“ преди старта и малкото време, което имахме, ми подействаха да не дам максимума от себе си.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Гьошев отново по рали отсечките?

25
мар.
2017

Петър Гьошев и Димитър Спасов могат да се появят по трасетата в края на сезона, стана ясно от интервю с треньора в Hyundai Racing Trophy

Card image cap
X-Raid стартира с MINI бъги на задно и 4х4 на „Дакар“

22
ное.
2017

За пръв път с две концепции на задвижването: задвижване на четирите колела при MINI John Cooper Works Rally, задно задвижване при MINI John Cooper Works Buggy

Card image cap

В последния брой:

Архив >