2016
НИЕ ПЕСТИМ С УДОВОЛСТВИЕ, но не на всяка цена. Именно затова бензиновият агрегат в дуела на Toyota изтегля късата клечка. Турбомоторът с намален обем изтръгва от работен обем 1,2 литра 116 к.с. и дава разход на гориво от 6,1 л/100 км – само 0,9 повече от дизела, който разполага със 112 к.с. от 1,6 литра обем. Освен това 1.2T струва с 4000 лева по-малко от D-4D. Защо тогава дизел?

ДИЗЕЛОВ: Вътрешното пространство е със солидна изработка, но двигателят трябваше да е малко по-добре шумоизолиран
Съвсем просто: там, където бензиновият двигател с високи обороти се мъчи да осигури темперамент, дизеловият изстрелва още под 2000 об. лавина от въртящ момент (270 Нм). Така D-4D се представя доста по-уверено и спокойно може да изпреварва камиони по междуградски пътища – докато за целта на бензиновия мотор са му нужни поне 6000 оборота. Неособено приятният страничен ефект на високите обороти: 1.2T се опитва да ни убеди в спортния си талант – на нас обаче ни звучи по-скоро като напрегнат и доста шумен саунд.
Е, при достигане на лимита от 5000 оборота и дизеловият агрегат не е тих, но не и чак толкова шумен, колкото бензиновия.
Дизеловият модел си струва при годишен пробег от около 10 000 километра – с Auris няма да ви е трудно да го постигнете. Освен това дизеловият мотор доставя изгодно удоволствие.
ПОБЕДИТЕЛ: ДИЗЕЛОВИЯТ
Дори и разликата от 4000 лева да ни плаши: предпочитаме да вземем Auris като дизел. Първо той се движи по-уверено от бензиновия. И второ си струва при неособено голям годишен пробег.