Дизел срещу бензин: Seat Ibiza 1.4 TDI срещу 1.0 EcoTSI

Този TSI ни въодушевява


21
апр.
2016

ДЪЛГО ВРЕМЕ НЕ СМЕ СЕ ВИЖДАЛИ. Това бе първата ми мисъл при срещата със Seat в тестовия гараж. Актуалната Ibiza се произвежда от 2008 г. и някак в последно време ми убягва от погледа. Всъщност е жалко, тъй като от фейслифта през миналото лято насам моделът се намира в топформата на живота си. Това важи и за 1,4-литровия дизелов мотор. Пъргав, с достатъчно тяга от ниския диапазон на оборотите. При това звучи приятно ръмжащо – типично за 3-цилиндров мотор.

ДИЗЕЛОВ: Освежен кокпит от миналото лято, модерна мултимедийна система

ДИЗЕЛОВ: Освежен кокпит от миналото лято, модерна мултимедийна система

С разход от 5,2 литра той е доста икономичен, а с цената си от 28 465 лева е по-скъп с над 2000 лв. от бензиновия (в топнивото FR). Струва си обаче при годишен пробег от близо 30 000 км – прекалено много за малък автомобил. Затова нека разгледаме по-внимателно бензиновия. Пъргавият 1-литров агрегат със 110 коня ускорява доста прилично, звучи приятно дрезгаво, но никога прекалено шумно, и придвижва тежащия 1,1 тона модел доста темпераментно. За 9,2 секунди „испанецът“ взема спринта до 100 и харчи 5,4 литра – минимално повече от TDI. Кой би си го помислил? Единствената горчивина: TSI винаги има нужда от турбо замисляне, преди да се отприщи – тук дизелът се справя по-добре.

БЕНЗИНОВ: Е добре, 8000 оборота са малко преувеличени, но 3-цилиндровият TSI е доста пъргав

БЕНЗИНОВ: Е добре, 8000 оборота са малко преувеличени, но 3-цилиндровият TSI е доста пъргав

Въпреки това с южняшкия си темперамент TSI подхожда по-добре на пъргавата и притежаваща много добра управляемост Ibiza, като тук удоволствието от шофирането е гарантирано. Наистина е жалко, че изгубихме от поглед тази Ibiza.

ПОБЕДИТЕЛ: БЕНЗИНОВИЯТ

Тази Ibiza е доста добра алтернатива. Пъргавият 3-цилиндров TSI мотор върви чудесно и доставя удоволствие. Това важи и за дизела – той обаче си струва едва при голям годишен пробег.

Още по темата

Card image cap
VW Beetle Denim: дънковата „костенурка“

19
авг.
2016

Käfer среща дънковия плат: с фейслифта на Beetle VW пуска и ретро версията Denim. Ние я тествахме

Card image cap
Новият образец

7
окт.
2016

Динамичен дизайн, нови двигатели и модерна техника от високия клас - с тази рецепта Opel Astra се устремява към завладяване на компактния клас

Card image cap
BMW X5 M – екстремният спортист

22
дек.
2015

Разработката на спортен автомобил винаги е борба със законите на физиката. Която е особено трудна, когато този спортист е SUV. И тогава успехът е още по-впечатляващ

Card image cap
Тази Laguna e надеждна!

12
юли
2017

Предшествениците навредиха на доброто име на Renault. След 100 000 километра актуалното комби на Laguna се опитва да го възстанови.

Card image cap
Jaguar F-Pace срещу BMW X4: Ще му бъде ли трудно на Jaguar?

25
юли
2016

С F-Pace Jaguar предизвиква наложилите се марки SUV-ове. Сравнението с BMW X4 показва колко добър е Jag

Card image cap
Тествахме най-луксозната Kia на Нюрбургринг

19
юни
2017

Cъс Stinger Kia го раздава спортно. Впечатляващата лимузина ускорява до 370 к.с. и изглежда наистина благородна със своята линия а ла купе

Card image cap

В последния брой:

Архив >