Дизел срещу бензин: Peugeot 308 SW Blue HDi 120 срещу 308 SW PureTech 110

Три цилиндъра са по-добре от дизел


20
апр.
2016

ДА, ТОВА Е ЛЮБОВ! Работата на 3-цилиндровия бензинов мотор ни хареса. Той излъчва радост и спокойствие от живота – и звучи доста по-приятно от дрезгавия бас на 4-цилиндровия дизел. Разбира се, при двойката на Peugeot саундът не е от решаващо значение.

ДИЗЕЛОВ: Типично за Peugeot – ниско разположен миниволан и малко превключватели

ДИЗЕЛОВ: Типично за Peugeot – ниско разположен миниволан и малко превключватели

Това е цялостното представяне на PureTech 110, който стана наш фаворит. 1,2-литровото моторче със 110 к.с. набира доста впечатляващо и ни придвижва ако не вихрено, то доста бързо.

Добре, дизеловият агрегат със 120 к.с. и 300 (вместо 205) Нм въртящ момент се справя по-бързо и прави впечатление на по-уверен заради допълнителния си цилиндър и работния обем от 1,6 литра. 3-цилиндровият, на който в горния диапазон на оборотите му свършва въздухът, не се дава като цяло на HDi – максималната му скорост е 188 при 194 км/ч за дизела.

БЕНЗИНОВ: 3-цилиндровият мотор ускорява пъргаво и с настроение

БЕНЗИНОВ: 3-цилиндровият мотор ускорява пъргаво и с настроение

Когато става дума за пари, бензиновият модел е приятелят на семейството. Французите искат 38 040 лева за дизела, което е с 4009 лева повече от бензиновия вариант. Сметката не излиза и при по-високата остатъчна стойност, и при по-ниския разход на гориво (4,7 към 6 л/100 км) на дизела.

Да карате HDi излиза по-скъпо, а за срок от четири години трябва да изминавате годишно над 20 000 км, за да ви излезе сметката с дизеловия мотор. Не е малко, ако не пътувате доста в командировки. Ние определено се влюбихме в този 3-цилиндров мотор.

ПОБЕДИТЕЛ: БЕНЗИНОВИЯТ

Не че дизеловият не ни хареса, но сърцето и разумът ни бяха за бензиновия. Приятният звук на 3-цилиндровия мотор ни вдигна настроението – също както и цената.

Още по темата

Card image cap
100 000 км с Renault Laguna: гениалност в идеите, посредственост в детайлите

7
февр.
2018

Laguna наистина е в състояние да покорява сърца, но след любовта от пръв поглед следва бързо отрезвяване...

Card image cap
100 000 км с Hyundai Elantra: коравият „кореец“

11
февр.
2018

В продължилия над 100 000 километра тест Hyundai Elantra 1.6 GLS доказа, че човек може да разчита на семплата му, но надеждна техника.

Card image cap
Peugeot 308 GTi срещу Golf GTI: По-бързият GTI идва от Франция

19
ян.
2017

GTI! Една твърда величина – както при VW, така и при Peugeot. Ние ще проверим къде се крият повече спортен дух и по-висока скорост. Golf срещу 308

Card image cap
V8 с две турбини в S-клас Cabrio

4
дек.
2017

Mercedes S-клас Coupe/Cabrio получи фейслифт. AUTO BILD успя да тества модела с новия V8-агрегат

Card image cap
Peugeot RCZ R срещу Renault Megane RS: гръмотевичните „французи“

9
юни
2017

Две вълнуващи купета от Франция

Card image cap

В последния брой:

Архив >