Дизел срещу бензин: Nissan Qashqai 1.5 dCi срещу Qashqai 1.2 Dig-T

Дизеловият мотор си струва от самото начало

1904
2016

NISSAN НИ УЛЕСНЯВА. За Qashqai се предлагат точно четири моторизации – две бензинови и две дизелови. При базовите двигатели нашият избор определено пада върху дизеловия.

ДИЗЕЛОВ: Приятна обстановка, прилична изработка. 1,5-литровият двигател е култивиран

ДИЗЕЛОВ: Приятна обстановка, прилична изработка. 1,5-литровият двигател е култивиран

Непоклатимият аргумент: той си струва още от самото начало. За да бъдем точни: от годишен пробег от 700 км. Иначе дизеловият агрегат подхожда повече на Qashqai. Спокойно работещият 1,5-литров мотор със 110 к.с. ни се понрави с пъргавото си ускорение, работеше култивирано и тихо, като му липсваше тяга едва при високи обороти. Признаваме, че на хартия той е малко по-бавен от бензиновия (от 0 до 100 за 11,9 вместо за 10,6 секунди).

Това няма значение в ежедневието, а разходът му на гориво от 4,6 литра е впечатляващ, като дори и при висока скорост харчи неособено много – 6,8 литра. 1,2-литровият Dig-T със 115 к.с. харчеше 9,5 литра при бързо темпо, а средният му разход бе 6,8 литра. Той има типичния проблем на малкия бензинов мотор: за да се движи по-бързо, му трябват обороти, а тогава пък скача разходът на гориво. В съвсем не малкия и доста просторен Qashqai той прави впечатление на неособено мощен. Не му помага и цената от 37 590 лв. – с 3500 лева по-малко от дизела.

 

БЕНЗИНОВ: Малкият 1,2-литров турбомотор с директно впръскване също работи тихо, но се нуждае от обороти

БЕНЗИНОВ: Малкият 1,2-литров турбомотор с директно впръскване също работи тихо, но се нуждае от обороти

ПОБЕДИТЕЛ: ДИЗЕЛОВИЯТ

Този Qashqai е много приятен автомобил. Особено със спокойно работещия и икономичен дизелов мотор. Малкият бензинов агрегат се нуждае от обороти, но тогава започва да става лаком и излиза скъпо.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин