Дизел срещу бензин: Honda HR-V 1.6 i-DTEC срещу HR-V 1.5 i-VTEC

Бензиновият мотор е само за фенове


18
апр.
2016

ТОЗИ HR-V не беше ли съвсем различен?

Правилно, до 2005 г. Honda произвеждаше малък SUV с това име.1

ДИЗЕЛОВ: Много модерен кокпит, голям, шарен скоростомер в средата, волан с доста бутони

ДИЗЕЛОВ: Много модерен кокпит, голям, шарен скоростомер в средата, волан с доста бутони

Новият HR-V е изцяло нов автомобил, близък в техническо отношение до актуалния Jazz. Също както и при него резервоарът е разположен под предните седалки, което осигурява много място отзад и най-вече пространство за гениалната концепция на сгъване и регулиране на задната седалка. Под предния капак също се натъкваме на специалитет на Honda. 1,5-литровият бензинов агрегат работи с технологията VTEC – легендарното променливо управление на клапаните. 4-цилиндровият мотор развърта с лекота до 7000 оборота, а 130-те к.с. са на разположение при 6600 оборота – това доставя добро настроение.

БЕНЗИНОВ: 1,5-литровият VTEC развърта до 7000 оборота, а 130-те к.с. са на разположение при сериозните 6600 оборота

БЕНЗИНОВ: 1,5-литровият VTEC развърта до 7000 оборота, а 130-те к.с. са на разположение при сериозните 6600 оборота

Обратната страна на медала: под 4000 оборота атмосферният двигател прави впечатление на тромав и немотивиран. Ускорението се харесва на редакторите, които са тествали HR-V. Ние обаче препоръчваме пробно шофиране, а дотогава изберете дизела. Пъргавият 1,6-литров агрегат със 120 к.с. не е много тих, но все пак разполага с достатъчно тяга от ниския диапазон на оборотите. С него HR-V прави впечатление на по-балансиран, а моделът не изостава при динамичните характеристики, харчи 4,8 литра – много по-малко от бензиновия (6,1 л/100 км). Малък проблем при дизеловия двигател: с цена от 42 990 лв. той е с 5000 лева по-скъп от бензиновия, като си струва едва при пробег от около 20 000 км годишно.

ПОБЕДИТЕЛ: ДИЗЕЛОВИЯТ

1,6-литровият двигател е препоръчителен като по-балансирания. Бензиновият в HR-V може да е избор само на почитателите на високите обороти.

Още по темата

Card image cap
100 000 км с първата Mazda 6: верен другар

20
дек.
2017

Тестовите маратони на AUTO BILD нерядко предизвикват сериозни опасения и дори страх у автомобилните фирми. Досега Mazda винаги са били изключение в тази насока, но нека видим какво се случи този път...

Card image cap
Новото Polo GTI срещу Golf II GTI 16V: ще се превърне ли в култов модел?

17
мар.
2018

Polo? Та това винаги е бил малкият автомобил на сестра ти! Но сега разполага с бруталните 200 к.с. и се подиграва с Golf II GTI 16V

Card image cap

В последния брой:

Архив >