2016
ЗРЯЛОСТ – това отличава най-добре Q3. От 2011 г. е на пазара, комбинирайки любимите пропорции на мини-SUV. При това въпреки солените цени: 79 156 лв. иска Audi за 2.0 TDI със 185 к.с., двойно задвижване и 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя. 73 468 лв. струва добре оборудваният 2.0 TFSI. При остатъчната стойност разликата се стопява – дизелът губи по-малко от стойността си като употребяван – поне така казват експертите от Schwacke.
Всъщност няма нищо учудващо. Мощният TDI със 185 к.с. е уверен агрегат за подобен SUV. 2-литровият си върши работата чудесно и харчи с литър по-малко от бензиновия – 6,5 л/100 км. Ние имаме една спешна задача за Audi: сътрудничеството между TDI, системата Start-Stop и автоматичната трансмисия трябва да бъде незабавно подобрено.Положението е такова, че на светофара хората поглеждат и се питат – защо водачът на този Q3 не може да потегли? В TFSI нещата се получават безпроблемно, като 2-литровият агрегат със 180 к.с. създава добро настроение и дори малко усещане за GTI: мощен, бързо ускоряващ и тих. С него Q3 прави впечатление на доста пъргав и лек. Въпреки че се усеща значително по-бърз от TDI, всъщност не е така – при спринта от 0 до 100 са му необходими 7,6 секунди при 7,9 на TDI, а максималната скорост е 217 км/ч при 219. Тоест всичко е в полза на дизела.
ПОБЕДИТЕЛ: ДИЗЕЛОВИЯТ
Разумен формат, фина изработка – с Q3 няма да сбъркате, а с TDI – още по-малко. Пъргавият TFSI гарантира прилично удоволствие.