Дизел срещу бензин: кое е по-подходящо за Е-клас Т-модел?


14
мар.
2017

ПРИ MERCEDES дизеловите двигатели имат дългогодишна традиция, все пак швабите са първите, които преди 80 години монтират дизелов двигател на лек автомобил (260 D от 1936 г.).
Колко добре подхожда един дизелов двигател в настоящето, по убедителен начин ни демонстрира 220 d в E-клас T-модел. Екологичен (с SCR катализатор), икономичен (тестов разход на гориво от 6,3 литра) и уверен. Новият 2-литров мотор все още стартира (типично за Mercedes) като такси, но после се успокоява и работи по-тихо в сравнение с досегашния 2,1-литров агрегат. Новият двигател ускорява мощно и си партнира превъзходно с 9-степенната автоматична трансмисия. Със спокойния си характер той подхожда чудесно на голямата полезна стойност на Benz – в смисъл на много място, висок комфорт, голяма сигурност и подчертана практичност. Вместимостта на багажника е до 1820 литра, като вътре можете да поберете дори европалет.

Бензиновият двигател – 2-литров 4-цилиндров със 184 к.с. – изостава при директното сравнение. Той работи малко шумно, не ускорява толкова бързо, колкото дизеловия, демонстрира нервност, а автоматичната му трансмисия превключва по-често. Не, с този свой характер моторът не подхожда на луксозното комби. Освен това харчи значително повече – 8,2 литра/100 километра.

E 200 T-модел в ниво Avantgarde струва около 90 000 лв., а 220 d – близо 100 000 лв. Така дизеловият вариант е по-скъп с около 5000 лв., като освен това има и значително по-скъпа поддръжка. Струва си единствено ако изминавате поне 20 000 километра годишно – което не е трудно с Е-клас.

ИЗВОД

УБЕДИТЕЛНО ПРЕДСТАВЯНЕ: 2-литровият дизелов мотор в E-клас T-модел е чудесен. Усещате целия опит на Daimler с тези агрегати. Бензиновият двигател излиза по-евтино.

Още по темата

Card image cap
Cactus и 2CV: среща на поколенията

19
юни
2017

Cactus трябва да съживи духа на семплия и креативен "французин". Какво по-подходящо от първо сравнение с големия образец - 2CV?

Card image cap
Focus ST срещу Golf GTI: сърцебиене!

14
юни
2017

Focus ST с 250 к.с. предизвиква Golf GTI с 230 к.с. И то на състезателната писта. Тук ще прочетете колко великолепно нешлифован е този спортен Ford - и как въпреки това изпреварва GTI с повече от половин секунда на обиколка...

Card image cap
AC Schnitzer ACS5 50xi: M5 в олекотена форма

23
ян.
2018

Ако не ви се чака за М5, съществува и друг, „преходен“ вариант – в лицето на AC Schnitzer ACS5 50xi с 551 конски сили

Card image cap
100 000 км с C 250 d 4Matic T Avantgarde: един Mercedes в нова светлина

27
сеп.
2017

С-клас пое по трасето на маратонския ни тест в невинен бял цвят. И след изпълнени със стрес 100 000 километра достигна до целта с почти бяла престилка

Card image cap

В последния брой:

Архив >