2019
САМО ЕДИН МАЛЪК 3-цилиндров двигател под капака, но пък с мощност като голям… Естествено на 1,5-литровия бензинов агрегат в 225xe му помага разполагаща с 88 к.с. електрическа машина. Комбинацията на задвижване е чудесна – съвсем спокойно тя успява да блесне и пред конкурента си от собствения концерн 220d. Хибридното задвижване работи тихо и доста култивирано (базовият мотор е 3-цилиндров турбо бензинов). Жалко: в електрически режим Серия 2 работи пъргаво, но без типичните за електромобилите резки ускорения. Просто машината тръгва прекалено сдържано, а при скорост 130 км/ч електрическото подпомагане бива изключено. Като цяло електрическият пробег на 225xe е 42 километра. Подобна пауза за двигателя с вътрешно горене се отразява добре на разходите. Около 600 лв. на година спестява хибридът само от електроенергия (общо бензин и ток). В сравнение с дизеловия брат 220d Active Tourer с хибридно задвижване си струва доста. Макар че 220d струва по-малко, прогнозата за стойността му като употребяван „изяжда“ разликата. Още един аргумент срещу обикновената Серия 2: при 220d дизелът работи доста грубо и винаги присъства акустично. Освен това разгръща мощността си значително по-вихрено.


Съветът на Auto Bild
Хибридът върви много добре, струва по-малко и доставя удоволствие – нашият фаворит в този дуел е BMW 225xe Active.


BMW 220d Active Tourer – Цена 67 400 лв. Мощност 190 к.с. Двигател 2.0 дизел Разход 5,8 л дизел
BMW 225xe Active Tourer Цена 70 550 лв. Мощност 224 к.с. Двигател 1.5 бензинов + електромотор Разход 4,3 л А95Н плюс 7,7 кВтч