Дизел или хибрид: кое по-доброто решение за ванчето на BMW?


20
дек.
2019

САМО ЕДИН МАЛЪК 3-цилиндров двигател под капака, но пък с мощност като голям… Естествено на 1,5-литровия бензинов агрегат в 225xe му помага разполагаща с 88 к.с. електрическа машина. Комбинацията на задвижване е чудесна – съвсем спокойно тя успява да блесне и пред конкурента си от собствения концерн 220d. Хибридното задвижване работи тихо и доста култивирано (базовият мотор е 3-цилиндров турбо бензинов). Жалко: в електрически режим Серия 2 работи пъргаво, но без типичните за електромобилите резки ускорения. Просто машината тръгва прекалено сдържано, а при скорост 130 км/ч електрическото подпомагане бива изключено. Като цяло електрическият пробег на 225xe е 42 километра. Подобна пауза за двигателя с вътрешно горене се отразява добре на разходите. Около 600 лв. на година спестява хибридът само от електроенергия (общо бензин и ток). В сравнение с дизеловия брат 220d Active Tourer с хибридно задвижване си струва доста. Макар че 220d струва по-малко, прогнозата за стойността му като употребяван „изяжда“ разликата. Още един аргумент срещу обикновената Серия 2: при 220d дизелът работи доста грубо и винаги присъства акустично. Освен това разгръща мощността си значително по-вихрено.

Доста голям пробег: електромоторът изминава сам 42 километра, а повече осигурява 1,5-литровият двигател
Високо разположеният монитор и превключвателят за iDrive – и в хибрида, и в дизеловия модел функционират еднакво добре

Съветът на Auto Bild

Хибридът върви много добре, струва по-малко и доставя удоволствие – нашият фаворит в този дуел е BMW 225xe Active.

Седем цилиндъра В хибрида 3-цилиндров бензинов мотор подпомага електрическата машина с 88 к.с., а дизелът (вдясно) е познатият ни 2-литров 4-цилиндров с 1995 куб. см

BMW 220d Active TourerЦена 67 400 лв. Мощност 190 к.с. Двигател 2.0 дизел Разход 5,8 л дизел

BMW 225xe Active Tourer Цена 70 550 лв. Мощност 224 к.с. Двигател 1.5 бензинов + електромотор Разход 4,3 л А95Н плюс 7,7 кВтч

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >