Дизел или бензин: кой е разумният избор при Kia Ceed SW?


16
май
2019

КОГАТО ДВАМА ПРАВЯТ ЕДНО И СЪЩО… Да, сещате се, резултатът невинаги е един и същи. Например Hyundai и Kia. При i30 победител бе дизеловият мотор, при Ceed SW пък побеждава бензиновият – въпреки абсолютно идентичните двигатели. Звучи странно, но ще го обясним. Първо Kia 1.4 T-GDI демонстрира по-добри маниери. В сравнение с колегата си по концерн i30 със същия мотор си спестява лекото дрънчене между 3000 и 4000 оборота – на магистралата при движение с темпо от 130 до 180 км/ч е спокойно. Иначе малкият мотор 1.4 се справя отлично. Още при 1500 оборота на разположение са 242 Нм максимален въртящ момент. Дизелът също не предоставя своите 290 Нм по-рано. Така бензиновият вариант може да се кара без често превключване на предавките, разгръща мощността си равномерно и изпреварва дизеловия при спринта до 100 км/ч с 1,7 секунди.

И двата модела са с екологична техника Както дизелът, така и бензинът отговарят на нормата за вредни емисии Eвро 6d-Temp, а дизеловият мотор е оборудван с SCR катализатор и AdBlue добавка, докато бензиновият има само филтър за твърди частици.

Почти 100 килограма по-малко вози бензиновият модел и това се усеща. Едва при висока скорост на магистралата на малкия бензинов мотор му свършва въздухът по-рано и започва шумно да се мъчи. Дизеловият пък е шумен при студен старт и работи с типичното тракане. След като загрее обаче, затихва. Затова пък водачите на дизеловите версии се радват на бензиностанцията. С 5,7 литра CRDi се справя със 100 километра – T-GDI харчи 7,3 литра А 95 Н. Дизеловият вариант струва с 3000 лева повече, но пък има добро запазване на стойността като употребяван. Дизелът също така си струва едва при пробег от над 20 000 километра годишно. Затова не е странно, че препоръчваме бензиновия.

ИЗВОД

Такъв трябва да бъде модерният бензинов двигател, в този случай победата е лесна работа. 1.4 T-GDI демонстрира добри маниери, достатъчна мощност и като цяло икономично поведение – също нелошият дизелов агрегат е препоръчителен само за изминаващите много километри.

Още по темата

Card image cap
McLaren 650S срещу GT-R: джентълмен срещу Годзила

9
юни
2017

Единият е прецизен, фин, изискан. Другият: масивен, недодялан, брутален. Ние решихме да проверим кой е по-ефективен: елегантният McLaren или дивият Nissan

Card image cap
Fiesta атакува i20, Corsa и C3

6
дек.
2017

Най-продаваният автомобил в Европа се изправя срещу най-добрите в своя клас. Малко е само името му

Card image cap
Високият клас на VW: колко Phaeton се крие в Arteon?

29
сеп.
2017

Новият Arteon трябва да замести не само СС, но и Phaeton. Но дали успява? На този въпрос ще отговори нашият сравнителен тест

Card image cap

В последния брой:

Архив >