2022
Въпреки трудната година, белязана от коронавирус пандемията и затруднения в глобалните вериги на доставки, BMW Group България отчита ръст в търговското представяне и на трите марки, които представя на българския пазар и позитивен тренд при потребителското търсене. При марката BMW броят на реализираните през 2021 г. автомобили е 1000, което представлява 15% ръст в сравнение с предходната година. При MINI продажбите се увеличават също с 15% до 98 доставки. Представянето на BMW Motorrad е най-доброто до момента, като мотоциклетното подразделение на компанията постига ръст от 25% и 121 скутери и мотоциклети предадени на щастливи клиенти.
За търговския успех на марката BMW в България значение имат всички моделни серии, като особено популярни на пазара са моделите от семейството BMW X, които заемат първите позиции по отношение на продажбите. Най-продаван модел е BMW Х5 (151), следван от BMW X7 (124) и BMW X6 (89). Запазва се тенденцията делът на моделите от BMW X семейството от общите продажби да надхвърля 50%, като през 2021 достига до 61%.
BMW Group се ангажира с развитието на електромобилността като движеща сила за устойчиво развитие. През следващите десетина години компанията планира да пусне на пътя около 10 милиона изцяло електрически коли. Електрифицираните модели – plug-in хибриди и изцяло електрически – предлагани от BMW продължават да набират популярност в България и през 2021 г. Общите доставки на електрифицирани превозни средства са 111 (45 BEV и 66 PHEV), което представлява пазарен дял от 11% и ръст от 82% на годишна база. Лидер в реализацията в този сегмент продължава да бъде BMW i3 (28), следвано от X5 xDrive 45e (26) и iX3 (12). С разширяване на моделните предложения и особено след въвеждането на пазара на технологичните флагмани BMW iX и BMW i4, съответно от ноември 2021 и февруари 2022, очакванията на BMW България са тенденцията на разширяване на пазарното присъствие на електрифицирани превозни средства да се запази.
Традиционно силно на българския пазар е представянето на високопроизводителните и производителни автомобили на подразделението BMW M GmbH. Общо те заемат 22% дял от продажбите. Толкова (22%) е и делът, в реализацията на марката BMW, на автомобили от луксозния сегмент, като постигат ръст от 11% спрямо предходната година.
Анализът на вариантите на задвижването показва, че се запазва тенденцията за намаляване на дела на дизеловите двигатели, която се наблюдава през последните години. През 2021 г. техният дял е 49%, расте делът на бензиновите двигатели – 39%, нараства делът и на Plug-in хибридите – 6,5%, а изцяло електрическите са 4,5%.
При избора на компановка, делът на четирицилиндровите редови двигатели е 28%, а на трицилиндровите – 6%. Във високия клас 48% от клиентите избират шестцилиндрови бензинови или дизелови двигатели, а 13% осемцилиндрови.