Дизелът остава най-важната моторизация за BMW


5
февр.
2020

В България 2019 г. е най-добрата за BMW Group от създаването й през 2007 г. и трета поредна рекордна година. За изминалите дванадесет месеца на крайни клиенти са доставени общо 1397 автомобила BMW и MINI, както и 114 мотоциклета BMW Motorrad.

В България 2019 г. е най-добрата за BMW Group от създаването й през 2007 г. и трета поредна рекордна година. За изминалите дванадесет месеца на крайни клиенти са доставени общо 1397 автомобила BMW и MINI, както и 114 мотоциклета BMW Motorrad.

Общият брой на автомобилите BMW доставени на българския пазар за периода достига 1159 или ръст от 5% спрямо предходната година. При MINI, продажбите достигат 238 автомобила или с 55% повече, в сравнение с 2018 г. Търговската реализация на BMW Motorrad възлиза бележи ръст от 8% и достига 114 мотоциклета.           

Детайлният анализ на продажбите показва, че за крайния успех на BMW значение имат всички моделни серии. Най-продаван модел е BMW X5 (234), следван от BMW X1 (117), a на трето място, се нарежда BMW Серия 3 с 91 доставени автомобили. Заслужава да се отбележи и представянето на първото BMW X7, което се предлага едва от месец май 2019, но до края на годината е било доставено на 84 клиенти.

Запазва се интересът към изцяло електрическото BMW i3, което постига почти идентичен резултат с предходната година – 57 автомобила. Броят на електрифицираните автомобили, в който се включват и PHEV моделите на BMW реализирани през годината нараства с 60% спрямо предходната година.

В унисон с глобалната стратегия на BMW Group, BMW Group България продължава усилията си за популяризиране на Plug-in автомобилите. Фактор за това е както разширената гама, която вече включва 12 PHEV модела, така и изключителната им роля за създаване на нова култура на мобилност и популяризиране на електрификацията в етап на липсваща или недостатъчно развита инфраструктура, слабо познаване и колебания на потребителите и нуждата от по-висока автономност на движение. Съчетавайки възможност за движение изцяло на електричество в града и неограничена автономност на дълги разстояния този тип автомобили са изключително подходящи, в период на преход към електрическа мобилност.

Традиционно, и в духа и на световните тенденции, остава изключително висока популярността на BMW X моделите. Техният дял в реализацията на марката BMW надхвърля 50% – общо 700 автомобила. Голямата им популярност се дължи, както на практическите им предимства, така и на богатото многообразие от модификации и модели, които обхващат всички сегменти. Разпределението в семейството BMW X по модели е сравнително балансирано, като във всеки сегмент по-функционалното Sports Activity Vehicle (SAV) предложение, леко изпреварва версията Sports Activity Coupe (SAC).

За поредна година BMW Group България отбелязва положителна динамика в семейството автомобили, които особено интензивно отразяват философията „радост от шофирането“ – BMW M (М и M Performance). Те продължават позитивния тренд на пазарна реализация от последните години и постигат обща реализация от 235 автомобила или ръст от 70 % спрямо предходната година.

Анализът на вариантите на задвижването показва, че в България се запазва водещата позиция на дизеловите двигатели, макар и да е на значително по-ниско ниво от предходни години – 61% от задвижваните от двигател с вътрешно горене автомобили BMW, запазва се делът на електрическите автомобили – 5% и 1% на Plug-in хибридите.

При избора на компановка, най-голям дял имат шестцилиндровите бензинови или дизелови агрегати – 47%, следвани от четирицилиндровите редови двигатели – 37%, а трицилиндровите намаляват до 3%. Във високия мощностен клас 8% от клиентите избират осемцилиндрови и 1% дванадесетцилиндрови двигатели.

Що се отнася до избора на BMW клиентите за разпределението на основните елементи на силовия тракт, 87% от закупените автомобили от марката BMW са с интелигентната система за задвижване на четирите колела BMW xDrive. Системата се предлага в повече от 120 модификации в почти всички моделни серии.

Общият брой на автомобилите BMW, доставени на българския пазар за периода, достига 1159 или ръст от 5% спрямо предходната година. При MINI, продажбите достигат 238 автомобила или с 55% повече, в сравнение с 2018 г. Търговската реализация на BMW Motorrad възлиза бележи ръст от 8% и достига 114 мотоциклета.           

Детайлният анализ на продажбите показва, че за крайния успех на BMW значение имат всички моделни серии. Най-продаван модел е BMW X5 (234), следван от BMW X1 (117), a на трето място, се нарежда BMW Серия 3 с 91 доставени автомобили. Заслужава да се отбележи и представянето на първото BMW X7, което се предлага едва от месец май 2019, но до края на годината е било доставено на 84 клиенти.

Запазва се интересът към изцяло електрическото BMW i3, което постига почти идентичен резултат с предходната година – 57 автомобила. Броят на електрифицираните автомобили, в който се включват и PHEV моделите на BMW реализирани през годината нараства с 60% спрямо предходната година.

В унисон с глобалната стратегия на BMW Group, BMW Group България продължава усилията си за популяризиране на Plug-in автомобилите. Фактор за това е както разширената гама, която вече включва 12 PHEV модела, така и изключителната им роля за създаване на нова култура на мобилност и популяризиране на електрификацията в етап на липсваща или недостатъчно развита инфраструктура, слабо познаване и колебания на потребителите и нуждата от по-висока автономност на движение. Съчетавайки възможност за движение изцяло на електричество в града и неограничена автономност на дълги разстояния този тип автомобили са изключително подходящи, в период на преход към електрическа мобилност.

Традиционно, и в духа и на световните тенденции, остава изключително висока популярността на BMW X моделите. Техният дял в реализацията на марката BMW надхвърля 50% – общо 700 автомобила. Голямата им популярност се дължи, както на практическите им предимства, така и на богатото многообразие от модификации и модели, които обхващат всички сегменти. Разпределението в семейството BMW X по модели е сравнително балансирано, като във всеки сегмент по-функционалното Sports Activity Vehicle (SAV) предложение, леко изпреварва версията Sports Activity Coupe (SAC).

За поредна година BMW Group България отбелязва положителна динамика в семейството автомобили, които особено интензивно отразяват философията „радост от шофирането“ – BMW M (М и M Performance). Те продължават позитивния тренд на пазарна реализация от последните години и постигат обща реализация от 235 автомобила или ръст от 70 % спрямо предходната година.

Анализът на вариантите на задвижването показва, че в България се запазва водещата позиция на дизеловите двигатели, макар и да е на значително по-ниско ниво от предходни години – 61% от задвижваните от двигател с вътрешно горене автомобили BMW, запазва се делът на електрическите автомобили – 5% и 1% на Plug-in хибридите.

При избора на компановка, най-голям дял имат шестцилиндровите бензинови или дизелови агрегати – 47%, следвани от четирицилиндровите редови двигатели – 37%, а трицилиндровите намаляват до 3%. Във високия мощностен клас 8% от клиентите избират осемцилиндрови и 1% дванадесетцилиндрови двигатели.

Що се отнася до избора на BMW клиентите за разпределението на основните елементи на силовия тракт, 87% от закупените автомобили от марката BMW са с интелигентната система за задвижване на четирите колела BMW xDrive. Системата се предлага в повече от 120 модификации в почти всички моделни серии.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >