Дизелов или бензинов мотор подхожда на Peugeot 3008?


16
мар.
2017

НОВИЯТ 3008 е доста шикозен. Peugeot пусна новото поколение на компактния си SUV – моделът има свеж и модерен дизайн. Същото се отнася и за модерния интериор с кокпит с разположени над волана уреди (типично за Peugeot). Освен това 3008 предлага доста прилично място и голям багажник с максимална вместимост от 1482 литра.

Има и още една добра новина: 3008 не само изглежда добре, но и се управлява отлично. Peugeot по принцип има стегната настройка на окачването и с директното си управление е доста пъргаво и има много добра управляемост. А това доставя удоволствие.

И двата двигателя са чаровни машини. Бензиновият, малкият 1,2-литров 3-цилиндров със 130 к.с., демонстрира много добра пъргавина и ускорява бързо. Освен това звучи приятно дрезгаво и е темпераментен. Не се притеснявайте – 3-цилиндровите агрегати са напълно достатъчни за 3008.

Все пак трябва да признаем, че дизеловият мотор със 120 к.с. се справя една идея по-уверено. Спокойно работещият 1,6-литров агрегат със 120 к.с. на практика е също толкова бърз, колкото и бензиновия, но остава по-спокоен и не толкова напрегнат. Освен това работи сравнително тихо.

43 682 лв. е цената на HDi 120, което е около 2000 лв. повече от бензиновия PureTech 130 с цена 41 602 лв. С разход от 6,1 литра обаче той харчи почти два литра по-малко от бензиновия със 7,9 литра. Така че дизеловият агрегат си струва при годишен пробег от 7 000 километра. Нещата са ясни.

Извод

НОВИЯТ 3008 внася свеж полъх в класа на SUV-овете и е истинско богатство. И двата двигателя потвърждават добрите ни впечатления: както пъргавият бензинов, така и работещият спокойно и ускоряващ мощно дизелов агрегат.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >