Дизелово срещу бензиново Berlingo: три цилиндъра са напълно достатъчни


13
май
2019

ЩЕ БЪДЕМ ЧЕСТНИ – въпреки мултимедийното оборудване и оригиналния панорамен покрив с поставки като в автобус Berlingo си остава лекотоварен модел. Много място отзад, лек шум с типичното скърцане, малко висока позиция на седене. Би трябвало дизеловият агрегат да подхожда оптимално на подобен лекотоварен автомобил, нали? Ще го кажем така: бензиновият мотор отива повече на всестранния талант. Тъй като 3-литровият PureTech със 110 к.с. се бори успешно въпреки недостатъка си по отношение на въртящия момент. Освен това 1.2 агрегатът работи по-култивирано и по-тихо. Трицилиндровият двигател предава по-малко вибрации от тракащия 1.5 HDi 100. При натоварване, на място, при движение на ниските обороти – дизелът присъства осезаемо във всяка една ситуация. Освен това по-бурното разгръщане на мощността (250 Нм от 1750 оборота) не подхожда особено на елегантното придвижване. Превключвате на първа предавка, а веднага след това турбото трябва да се намесва. Тук бензиновият агрегат действа по-спокойно. Той се усеща по-хармонично и по-приятно на ниските предавки в града. Освен това заради 6-степенната си механична трансмисия 110 PureTech се усеща по-експлозивен и демонстрира по-добри динамични характеристики. Разделът за разходите също се печели от 110: в общия баланс е по-скъп само с 2 стотинки от HDi. Нека обобщим: само ако цепите стотинката на две и пренебрегнете обективните недостатъци на HDi, ще се чувствате по-добре с дизеловия мотор. Отделно трябва да изминавате поне 13 000 километра годишно.

Оборотомерът на дизела е идентичен с този на бензиновия вариант. Кокпит с голям монитор на мултимедийната система – лекотоварен модел ли?

ИЗВОД

Макар че многостранният талант Berlingo е здрав работяга, това не трябва задължително да му личи и от мотора. 3-цилиндровият бензинов агрегат работи по-добре, не струва много и дори доставя удоволствие в този
Citroën.

Още по темата

Card image cap
Peugeot RCZ R срещу Renault Megane RS: гръмотевичните „французи“

9
юни
2017

Две вълнуващи купета от Франция

Card image cap
Първи впечатления: Toyota GT86

24
ян.
2017

Фейслифтът на Toyota GT86 предлага новия режим на движение Track, с който с лекота ще "закарате" спортното Сoupé в граничната зона.

Card image cap
Volvo V90 D5 AWD: шведска страст или шведска стомана?

9
ное.
2016

Шведите набират скорост – и с комбито от висок клас Volvo V90 нахално диша във врата на Mercedes, Audi и BMW. Ексклузивен тест на върховата дизелова версия с 4х4 и автоматик

Card image cap
Nissan Leaf: автомобилът с един педал

19
мар.
2018

Ако карате второто поколение на най-продавания електромобил в света, ще се насладите на напълно ново изживяване при шофиране

Card image cap
Фейслифт за Subaru Impreza и XV

11
мар.
2016

Японската компания освежава компактната Impreza и нейния SUV-дериват XV

Card image cap

В последния брой:

Архив >