Дизелово срещу бензиново Berlingo: три цилиндъра са напълно достатъчни


13
май
2019

ЩЕ БЪДЕМ ЧЕСТНИ – въпреки мултимедийното оборудване и оригиналния панорамен покрив с поставки като в автобус Berlingo си остава лекотоварен модел. Много място отзад, лек шум с типичното скърцане, малко висока позиция на седене. Би трябвало дизеловият агрегат да подхожда оптимално на подобен лекотоварен автомобил, нали? Ще го кажем така: бензиновият мотор отива повече на всестранния талант. Тъй като 3-литровият PureTech със 110 к.с. се бори успешно въпреки недостатъка си по отношение на въртящия момент. Освен това 1.2 агрегатът работи по-култивирано и по-тихо. Трицилиндровият двигател предава по-малко вибрации от тракащия 1.5 HDi 100. При натоварване, на място, при движение на ниските обороти – дизелът присъства осезаемо във всяка една ситуация. Освен това по-бурното разгръщане на мощността (250 Нм от 1750 оборота) не подхожда особено на елегантното придвижване. Превключвате на първа предавка, а веднага след това турбото трябва да се намесва. Тук бензиновият агрегат действа по-спокойно. Той се усеща по-хармонично и по-приятно на ниските предавки в града. Освен това заради 6-степенната си механична трансмисия 110 PureTech се усеща по-експлозивен и демонстрира по-добри динамични характеристики. Разделът за разходите също се печели от 110: в общия баланс е по-скъп само с 2 стотинки от HDi. Нека обобщим: само ако цепите стотинката на две и пренебрегнете обективните недостатъци на HDi, ще се чувствате по-добре с дизеловия мотор. Отделно трябва да изминавате поне 13 000 километра годишно.

Оборотомерът на дизела е идентичен с този на бензиновия вариант. Кокпит с голям монитор на мултимедийната система – лекотоварен модел ли?

ИЗВОД

Макар че многостранният талант Berlingo е здрав работяга, това не трябва задължително да му личи и от мотора. 3-цилиндровият бензинов агрегат работи по-добре, не струва много и дори доставя удоволствие в този
Citroën.

Още по темата

Card image cap
Затормозен темперамент

7
юни
2016

При Skoda Octavia старият мотор 1.2 TSI се замества от 1-литров трицилиндров двигател с мощност 115 к.с. Достатъчна ли е тази мощност за Octavia или не?

Card image cap
100 000 км със Citroen C4 Cactus: надежден ли е странникът?

14
мар.
2018

Този „французин“ иска да е различен. Прост, редуциран и изгоден – но как ще се представи във всекидневието? Дали и качеството няма да е по-различно?

Card image cap
Продължителен тест на „мокрия“ VW Up

15
юни
2017

Вода в пространството за краката, дефектна климатична инсталация - но мъникът от Волфсбург въпреки това ни достави удоволствие

Card image cap
Големият зимен тест – търси се: най-бързата „шейна”

15
ян.
2017

AUTO BILD се разгорещява върху снега: девет модела в големия зимен тест – между тях и триколката на Morgan, електрическо джудже, Race Touareg. Припомняме ви една интересна публикация от архива

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: