Дизелово срещу бензиново Berlingo: три цилиндъра са напълно достатъчни


13
май
2019

ЩЕ БЪДЕМ ЧЕСТНИ – въпреки мултимедийното оборудване и оригиналния панорамен покрив с поставки като в автобус Berlingo си остава лекотоварен модел. Много място отзад, лек шум с типичното скърцане, малко висока позиция на седене. Би трябвало дизеловият агрегат да подхожда оптимално на подобен лекотоварен автомобил, нали? Ще го кажем така: бензиновият мотор отива повече на всестранния талант. Тъй като 3-литровият PureTech със 110 к.с. се бори успешно въпреки недостатъка си по отношение на въртящия момент. Освен това 1.2 агрегатът работи по-култивирано и по-тихо. Трицилиндровият двигател предава по-малко вибрации от тракащия 1.5 HDi 100. При натоварване, на място, при движение на ниските обороти – дизелът присъства осезаемо във всяка една ситуация. Освен това по-бурното разгръщане на мощността (250 Нм от 1750 оборота) не подхожда особено на елегантното придвижване. Превключвате на първа предавка, а веднага след това турбото трябва да се намесва. Тук бензиновият агрегат действа по-спокойно. Той се усеща по-хармонично и по-приятно на ниските предавки в града. Освен това заради 6-степенната си механична трансмисия 110 PureTech се усеща по-експлозивен и демонстрира по-добри динамични характеристики. Разделът за разходите също се печели от 110: в общия баланс е по-скъп само с 2 стотинки от HDi. Нека обобщим: само ако цепите стотинката на две и пренебрегнете обективните недостатъци на HDi, ще се чувствате по-добре с дизеловия мотор. Отделно трябва да изминавате поне 13 000 километра годишно.

Оборотомерът на дизела е идентичен с този на бензиновия вариант. Кокпит с голям монитор на мултимедийната система – лекотоварен модел ли?

ИЗВОД

Макар че многостранният талант Berlingo е здрав работяга, това не трябва задължително да му личи и от мотора. 3-цилиндровият бензинов агрегат работи по-добре, не струва много и дори доставя удоволствие в този
Citroën.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >