2018
СТРАХОТНА НОВА ШЕСТИЦА ПРИ AUDI. Всъщност говорим за новия модел на Audi със старото име: A6. Двигателят на автомобила е 3-литров V6-дизелов с 286 к.с. В икономичен режим на движение разходът на гориво е с 6 преди запетаята. Доста шестици за новото А6! Освен това колата е доста секси.
Предницата: внушителна! Радиаторната решетка е като творение на изкуството в 3D, вентилационните отвори са огромни, а LED-фаровете – тесни. Задницата: уау! Когато натиснеш бутона за дистанционно отключване, това Audi те посреща със светлинно шоу. Кулминацията обаче е погледът отстрани към калниците. Те са внушителни като при някогашното рали-Audi на Рьорл; за бога, Валтер! И Марк. Марк Лихте, шеф-дизайнерът на Audi. Първо A8, после A7, сега A6 и скоро Q8: човекът не се спира… Сега обаче е крайно време да се съсредоточим върху A6. И да потегляме. Първото впечатление: тук вътре е доста тихо. Ще го измерим: при темпо 50 децибелите са 56; горе-долу такъв шум издава вашият хладилник. При скорост от 130 км/ч децибелите са 66, а това се равнява на разговор на масата по време на закуска. Първото ни впечатление: на борда е много комфортно, особено с двойното остъкляване с цена от 1000 лв. Тъй като сме на тема уют: толкова фино и с такава любов към детайла в тази лига е изработено само Audi. Фактът, че при темпо 50 км/ч върху настилка от паваж предната дясна вентилационна дюза малко тракаше, слагаме в категорията „единичен случай“, като продължаваме да се наслаждаваме на всяка секунда на борда.
Светофарът светва и натискаме педала на газта. Нашият тестови автомобил е A6 50 TDI quattro, тоест с 6-цилиндров турбодизелов двигател, 8-степенна автоматична трансмисия и стартер-генератор, който си сътрудничи с литиево-йонна батерия с капацитет от 10 амперчаса. V6 моторът е свързан с 48-волтова бордова мрежа, тоест е мек хибрид и пести около 0,7 литра гориво. Дотук с теорията. В практиката натискаш педала на газта и не потегляш спонтанно. Първо не се случва нищо, а след това се изстрелваш светкавично. Естествено малко е изнервящо за автомобил, който напълно оборудван струва шестцифрена сума. тази слабост при потегляне не е никак хармонична! А за съжаление още не сме свършили с оплакванията: следващото е автоматичната трансмисия! Tiptronic се нарича тя при Audi и е малко като германския национален отбор по футбол: нерешителна и реагираща със закъснение. Ние сме категорични: в тази лига изобщо не трябва да забелязваш, когато предавателната кутия превключва. Точно тук – когато решите да управлявате спортно и натиснете педала на газта подобаващо – Tiptronic си позволява някои слабости.
Това ли е кокпитът на бъдещето?
ЗА: Първо заклеймих системата: мониторът е разположен твърде ниско! После разговарях с дамата. тя ме разбираше. Аз назовавам целта, а тя я настройва. Гласовите команди са бъдещето. А Head-up-дисплеят? Супер! Мониторът на навигацията ми е предното стъкло, а стрелките са полезни.
ПРОТИВ: Мазни пръстови отпечатъци, отразяващи се дисплеи, объркващо много функции – тъчскрийните в A6 са истинско предизвикателство. Да преминем към гласови команди? Също не става, системата на Audi работи не чак толкова добре, колкото тази на Mercedes. Предпочитам старомодния начин!
Смятате, че сме твърде критични? Не, всичко е в реда на нещата, все пак трябва да имаме и някои забележки. Да поговорим още малко за 6 или по-точно за шестте кулминации на A6. Първата: тази лимузина е много комфортна, тя преминава меко и с лекота през неравностите на пътя (благодарение на въздушното си окачване), носейки се почти над асфалта. Втората: динамичното управление (3800 лв.) е чувствително, макар и да не предлага обратната връзка на спортен автомобил, все пак дава възможност за прецизно управление без корекции. Третата: в динамичен режим A6 мутира в „спортист“, който благодарение на четирите си завиващи колела е доста пъргав в завоите. Въпреки че настройката на окачването е подчертано твърда. Четвъртата: адски бърз е и спира чудесно! 5,5 секунди до темпо 100 са супер, като дори BMW 530d е по-бавно с 0,2 секунди. 34 метра спирачен път от 100 км/ч са гигантско постижение. Петата: има толкова много място! Два сантиметра по-голяма дължина означават един сантиметър повече пространство за краката на задната седалка. Шестата: кокпит от бъдещето. Три монитора плюс Head-up-дисплей с изобразяване на всички важни данни на предното стъкло. Всичко се управлява чрез допир, а не със завъртане и натискане, а при допира дисплеят дори дава обратна връзка с пръстите – грандиозно!
Не сме дискутирали обаче седмата кулминация – парите. Пресмятаме екстрите на струващия в базова версия 115 000 лв. тестови автомобил: ниво на оборудване „Design“ с въздушно окачване, адаптивни амортисьори, 20-цолови джанти, комфортни седалки с кожена тапицерия, голям монитор на навигационната система, камера за заден ход и др. Доближаваме се до 150 000 лв. За бога, Audi! Караш ни да мечтаем за теб, без да посмеем да го споделим. Нещо като при секса.
ИЗВОД
Превъзходен висок клас! Дизайнът е секси за автомобил от тази лига, а концепцията на управление с тъчскрийните – прогресивна. разбира се Audi си остава майстор на изработката и усещането. За съжаление не можем да кажем, че хармонията между двигател и трансмисия е на най-високо ниво: комбинацията е твърде нерешителна. Дали въпреки това Audi ще бъде победител? Ще разберем след първия тест срещу Серия 5 и компания.