2017
Въпреки постоянните скандали около дизеловите двигатели и мерките с цел намаляване на азотните оксиди и фините прахови частици в момента не се наблюдава тенденция за спад в търсенето им на вторичния пазар. 65 процента от частните клиенти, на които предстои скоро да купят автомобил, не вярват, че в дизела има бъдеще. Само 14 процента не виждат алтернатива на дизела. Това разкрива последният Diesel Barometer на DAT (Deutsche Automobil-Treuhand) – проучване за нагласите на потребителите, които планират покупка на автомобил. Който не иска да кара дизел, обикновено се насочва към „чист” бензин, става ясно от отговорите на 59% от анкетираните. За хибрид се замислят 21%, а едва 3% от клиентите в Германия виждат алтернатива в „газифицирани” или електрически модели.
През юли средното време за престой на дизелов автомобил по дворовете на автокъщите или при дилърите е било 94 дена. Това е най-ниската стойност за годината (заедно с тази през април). През февруари и май „дизеларките” са се застоявали средно по 99 дена, преди да си намерят нов собственик. Е, все пак не можем да говорим за тотална промяна в тенденциите при търсенето на дизели – защото през юли 2016 те са били препродавани средно за 81 дена. Още по-силно доказателство за това е сравнението с бензиновите машини – през юли т.г. те са „отлежавали” средно по 78 дена – или средно с 16 дена по-малко от дизелите. През юли 2016 г. разликата е била едва един ден в ползва на „бензините”. Въпреки това „дизеларките” не се обезценяват: според данните от анализа 3-годишни дизелови автомобили, изминавали по 15-20 хил. км годишно, се търгуват средно за 54,9 процента от стойността си като нови – докато през юли 2016 този процент е бил 54,6. Въпреки това притежателите на дизелови коли очакват спад в цените – и затова около една трета от участвалите в изследването собственици на дизели искат да се отърват от автомобила си колкото се може по-скоро.