Дизелова М-версия за BMW Серия 3


19
февр.
2020

Гамата на BMW M автомобилите в премиум средния клас се разширява с два особено ефективни върхови спортиста. При моделите BMW M340d xDrive Седан (среден разход на гориво: 5,7–5,3 л/100 км; СО2 емисии (комбинирани): 149–139 г/км) и BMW M340d xDrive Туринг (среден разход на гориво: 5,8–5,4л/100 км; СО2 емисии (комбинирани): 153–143 г/км) редовият шестцилиндров дизелов двигател с технология M TwinPower Turbo осигурява внушителна тяга, комбинирана със също толкова впечатляваща ефективност. Трилитровият агрегат развива максимална мощност от 250кВт/ 340к.с. и разгръща максимален въртящ момент от 700 Нм. Използването на 48-волтова технология Mild Hybrid позволява допълнително понижаване на разхода на гориво и емисиите.

Благодарение на всеобхватното пречистване на отработените газове включително SCR катализатор с впръскване на AdBlue най-мощните дизелови варианти на новото BMW Серия 3 вече отговарят на изискванията на бъдещата норма за вредни емисии Euro 6d.

С въвеждането на пазара на новото BMW M340d xDrive Седан и новото BMW M340d xDrive Туринг за пръв път типичното M усещане ще бъде налично и в BMW Серия 3 в комбинация с дизелов двигател. Мощното задвижване на новите BMW M автомобили е комбинирано с осемстепенна трансмисия Steptronic Sport, специфично за модела окачване и интелигентно задвижване на четирите колела. М Спортното окачване включително Променливото спортно кормилно управление, М Спортните спирачки и М Спортният диференциал,  са част от серийното оборудване на двата модела. Освен това перфектно съгласуваният цялостен пакет за най-висока динамика включва и специфични за М екстериорни елементи с оптимизирани аеродинамични качества. Новото BMW M340d xDrive Седан ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,6 сек. Ускорението на новото BMW M340d xDrive Туринг от 0 до 100 км/ч отнема 4,8 сек. Темпераментните динамични характеристики и насоченото изцяло към интензивна радост от шофирането оформление на кокпита гарантират вълнуващо изживяване от динамиката.

Ненадминатата тяга среща образцовата ефективност: редови шестцилиндров дизелов двигател с технология M TwinPower Turbo и мощност 250 кВт/340 к.с.

Неподражаемият характер на новите BMW M Автомобили от BMW Серия 3  се отличават с ненадминатата си тяга и изключително ниски на фона на динамичните характеристики стойности на разхода на гориво и емисиите. Трилитровият редови шестцилиндров дизелов двигател е с цилиндров блок и цилиндрова глава от алуминий. Загубите от триене в двигателя са понижени чрез електродъгово напластяване на стомана по цилиндровите стени. Оптимизираните реакции и коефициент на полезно действие се осигуряват от подсиленото задвижване на разпределителните валове.

Технологията M TwinPower Turbo включва двустепенна система за свръхпълнене с оптимизирана термодинамика и директно охлаждане на нагнетявания въздух, както и директно впръскване Common Rail с пиезо-инжектори. За да се гарантират особено спонтанни реакции на системата за свръхпълнене, както турбокомпресорът за ниско налягане, така и турбокомпресорът за високо налягане са оборудвани с променлива геометрия. Освен това бързите реакции на турбините се гарантират от оптимизираните лагери на роторите с понижено триене. Модернизираното директно впръскване с инжектори, които вече работят при максимално налягане от 2 500 бара, осигурява прецизно дозиране на горивото и особено чисто изгаряне. Бързите реакции и ефективността на двигателя допълнително се повишават от оптимизирания всмукателен колектор с вградена шумоизолация, която подобрява и акустичните качества на агрегата. Всеобхватното капсулиране на двигателя допринася както за акустичния комфорт, така и за по-бързото му загряване. Двигателят, разработен за новото BMW M340d xDrive Седан и новото BMW M340d xDrive Туринг, разгръща максималния си въртящ момент от 700 Нм още при 1 750 об/мин. Максималната мощност от 250кВт/340к.с. се постига при 4 400 об/мин.

Технологията Mild Hybrid с 48-волтов стартер/генератор повишава динамиката и ефективността

Благодарение на технологията Mild Hybrid спонтанното разгръщане на мощността е още по-интензивно. Използваният при новите BMW M Автомобили 48-волтов стартер/генератор създава електрически Overboost. Тази налична спонтанно допълнителна мощност от 8 кВт/11к.с. повишава както динамиката при потегляне, така и при спортни ускорения. Необходимата за това електрическа енергия се съхранява в 48-волтова батерия, която се зарежда чрез рекуперация при спиране и при движение по инерция. Освен това има възможност при необходимост натоварването на двигателя с вътрешно горене да бъде променяно така, че да се осигури допълнително зареждане на 48-волтовата батерия.

С генерираната по този начин електроенергия стартер/генераторът може да подпомага двигателя с вътрешно горене и при движение с постоянна скорост. По този начин дизеловият двигател може особено често да работи в режими на оптимално по отношение на ефективността натоварване и по този начин да се редуцират пиковете на разхода. Освен това технологията Mild Hybrid оптимизира и ползването на автоматичната функция Старт/Стоп и функцията Безмоторно движение. 48-волтовият генератор осигурява спонтанно и почти без вибрации изключване и повторно стартиране на двигателя с вътрешно горене при спирания на кръстовища или в задръстване. Когато автомобилът понижава скоростта си, двигателят с вътрешно горене може да бъде изключен още при 15 км/ч. Кинетичната енергия при по-нататъшното понижаване на скоростта до пълно спиране се оползотворява от рекуперацията. Функцията Безмоторно движение, която вече е налична не само в режим ECO PRO, но и при режима COMFORT на Контрола на шофирането, позволява двигателят не само да бъде отделян от задвижването, но и да бъде изключван напълно, което осигурява допълнителен потенциал за понижаване на разхода на гориво.

M Спортната изпускателна система създава емоционален звук, пречистването на отработените газове отговаря на изискванията на нормата за вредни емисии Euro 6d

При новото BMW M340d xDrive Седан и новото BMW M340d xDrive Туринг темпераментното разгръщане на мощността на редовия шестцилиндров дизелов двигател е съпроводено с характерен звук. И двата модела серийно са оборудвани с М Спортна изпускателна система с управляеми клапи, като крайните изпускателни гърнета завършват с трапецовидни ауспухови накрайници.

За оптимизиране на емисиите дизеловият двигател на новото BMW M340d xDrive Седан и новото BMW M340d xDrive Туринг е оборудвано с рециркулация на отработените газове както към турбокомпресора за високо, така и за ниско налягане. Освен това пречистването на отработените газове с технология BMW BluePerformance включва и филтър за твърди частици, оксидационен и NOx капацитивен катализатор, както и SCR катализатор с впръскване на AdBlue, които допълнително понижават емисиите на азотни оксиди. Благодарение на това новите BMW M Автомобили на BMW Серия 3 още днес отговарят на изискванията на влизащата в сила през 2021 година норма за вредни емисии Euro 6d.

Уверено пренасяне на мощността: серийни осемстепенна трансмисия Steptronic Sport, BMW xDrive и М Спортен диференциал

Мощният редови шестцилиндров дизелов двигател серийно се комбинира с осемстепенна трансмисия Steptronic Sport от най-ново поколение, чиито предавателни числа са съгласувани перфектно с характеристиките на двигателя. Освен с екстремно висока динамика на превключването трансмисията се отличава и с оптимизирано хидравлично управление, ниско приплъзване в хидротрансформатора и ефективно погасяване на усукващите колебания. Лостчетата за превключване на волана позволяват особено спонтанни намеси в избора на предавка. За ускорение от място с максимална динамика може да бъде ползвана функцията Launch Control. Интелигентното задвижване на четирите колела на новото BMW M340d xDrive Седан и новото BMW M340d xDrive Туринг осигурява напълно променливо разпределение на мощността между предната и задната ос чрез многодисков съединител с електронно управление в раздатъчната кутия.

Свързаната с контрола на стабилността DSC (Динамичен контрол на стабилността) BMW xDrive реагира за части от секундата и с висока прецизност на променящите се ситуации на пътя и по този начин гарантира максимално сцепление, пъргавина и стабилност по курса както при всякакви метеорологични условия и пътни настилки, така и при екстремно спортен стил на шофиране. Системата, която подава повече мощност към задните колела, като типичното за М изживяване при шофиране е изразено особено силно в режимите SPORT и SPORT+ на Контрола на шофирането. Целенасоченото пренасяне на по-висока мощност към задните колела повишава най-вече пъргавината при завиване.

Допълнителна прецизност осигурява и серийният М Спортен диференциал на задната ос, свързан както с контрола на стабилността DSC, така и със системата за задвижване на четирите колела. С напълно променливия блокаж целенасочено се ограничава изравняването на оборотите между вътрешното и външното за завоя колело, за да се постигне оптимална пъргавина и поведение в завоите на автомобила при особено спортен стил на шофиране. По този начин например се подпомага особено динамичното ускорение на излизане от завои. В ситуациите, когато сцеплението на пътната настилка между дясното и лявото задни колела е различно, М Спортният диференциал повишава сцеплението и стабилността по курса, като ограничава приплъзването на колелото с по-ниско сцепление.

Серийно: M Спортно окачване и Променливо спортно кормилно управление

Също както двигателя и пренасянето на мощността, така и окачването на BMW M340d xDrive Седан и BMW M340d xDrive Туринг са насочени към уверена динамика. Двата модела серийно се оборудват с М Спортно окачване. То особено интензивно подчертава динамичния потенциал на новото BMW Серия 3 с комбинация между предно окачване с двойни носачи и пружинна стойка отпред и петраменна конструкция отзад. М Спортният пакет освен снижаване на каросерията с 10 мм и специфична за М еластокинематика включва и амортисьори, работещи в зависимост от хода на окачването. При тях допълнителното хидравлично действие при разгъване на предната ос е комбинирано с ограничено разгъване на задната ос. По този начин е възможно твърдостта на амортисьорите да бъде променяна безстепенно и прогресивно в зависимост от конкретния ход на окачването, за да може особено уверено да бъдат компенсирани колебанията, които възникват при динамично шофиране по завои или при неравности по пътното платно.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >