Дизеловата S-класа: правилният избор на разума и сърцето


5
ян.
2021

Когато търсите перфектния Mercedes S-клас за луксозно придвижване във всекидневието, може би е най-добре да се противопоставите на общите тенденции: тъй като най-разумната S-класа е дизеловата S 400 d 4Matic.

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА УПОТРЕБЯВАНИ MERCEDES S-КЛАСА

Шестцилиндров мотор с прекрасно настроен автоматик

Трилитровият шестцилиндров дизел разполага с 330 к.с. и с впечатляващ въртящ момент от 700 Нм. Благодарение на серийното задвижване на четирите колела и на добре настроения 9-степенен автоматик, лимузината спринтира от 0 до 100 км/ч само за 5,4 секунди, а ускорението спира чак на 250 км/ч заради електронно ограничение. Дизеловият двигател е с толкова добра шумоизолация, че можете да го объркате с бензинов – дори под сериозно натоварване и при съответните пикове на оборотите. Тягата е мощна, но не прекалено, и затова се чудим защо луксозният модел не разполага с повече конски сили под дългия преден капак.

Благодарение на четирите завиващи колела, дългата S-класа е практична и в градския трафик или в гаражите.

С оглед на широката гама двигатели с мощност до 700 к.с., 350 или 380 к.с. биха пасвали по-добре на S-клас, който тежи повече от два тона. Двигателят натоварва много малко предната ос – а това е от съществено значение за управляемостта. Кормилното управление впечатлява едновременно с лекота и прецизност, особено при ниски скорости. Но както и при двигателя, и тук има още какво да се желае – по отношение на прецизното водене в траекторията; това обаче би означавало сериозно влошение на комфорта, а що се отнася до него, хората от Mercedes не са склонни да правят компромиси.

Само около десет процента от S-класите по света се поръчват с късо междуосие.

Висок комфорт при дълги пътувания

Това, което прави Mercedes S 400 d 4Matic толкова привлекателен като автомобил за дълъг път, е разточителният комфорт. Шумовете от вятъра, от гумите или от двигателя – в това отношение дизеловият S-клас задава стандарти в класа си – както подобава. Окачването, изборът на предавка, системата за контрол на двигателя и задвижването на четирите колела са фино адаптирани към избрания режим на шофиране. Най-приятно ще се чувствате зад волана в комфортен режим – като „пипнете“ настройката на кормилното управление от тъчскрийна. Страхотна екстра, особено за града, е завиващата задна ос, благодарение на която двете задни колела се отклоняват с до десет градуса. Това намалява радиуса на завой с до два метра. Нашият експеримент в подземния паркинг демонстрира колко практично е това. Електрическите кожени седалки с всички възможни настройки, за които можете да се сетите, са зашеметяващи. Големи и малки не седят върху кожените кресла, а потъват в тях. Хубаво е, че Daimler, за разлика от някои конкуренти, монтира седалки от естествена, а не от изкуствена кожа. Управлението с типичните за Benz панели на вратите е практично – както сме свикнали. За съжаление, oт вратата можете да регулирате само позицията на седалката и подгряването/обдухването й, но не и масажната функция – заради наличието на десет възможни програми.

Максимален лукс на задните места

Отзад ще седите още по-приятно, отколкото отпред, като и тук нивото на шума е отлично. И тук ще получите масаж, High-end звук от максимум 31 високоговорителя, отделна климатизация и отопление на седалките, подлакътника и панелите на вратите – така ще пътувате като цар. Клиентът ще може да избира между стандартно или удължено междуосие. Първата версия е с дължина 5,18 метра и междуосие 3,11 метра. Дългата база „примамва“ с 5,29, респективно 3,22 метра – впечатляващо предимство за втория ред.

Продължете на следващата страница

Още по темата