Дизелите – по-мръсни от очакваното


20
май
2017

Ново проучване показва, че дизеловите автомобили в почти дванадесет държави отделят 50% повече азотен оксид, отколкото е отчетено по време на лабораторните тестове. Несъответствието между изчислените и действителните нива не само повишава замърсяването в атмосферата – смята се, че то е допринесло за около 38 000 случая на преждевременна смърт през 2015 г.

Научните изследователи проверяват емисиите на дизеловите автомобили в 11 региона: Австралия, Бразилия, Канада, Китай, Европейския съюз, Индия, Япония, Мексико, Русия, Южна Корея и САЩ. В лабораториите е изчислено, че леките коли, камионите и другите замърсители изпускат 9,4 милиона тона азотни оксиди (NOx), но в действителност стойноститие са с  5 милиона тона повече от очакваното.

Това не е прецедент. Миналата година подробно проучване установи, че 97% от всички съвременни дизелови автомобили отделят повече NOx от законовите ограничения. Проучването, публикувано наскоро в списание Nature, най-накрая постави началото на изчисляването на тези излишни емисии, лежащи в основата на около 38 000 преждевременни смъртни случая по целия свят през 2015 г. Ето защо когато автомобилните компании биват изловени да спекупират с нивата на емисиите си, медиите ги атакуват мигновено. Непрекъснатият съдебен натиск и лошата реклама оказаха ефект върху Volkswagеn, като накараха германците да подобрят своите замърсяващи дизелови автомобили и да популяризират нови електрически модели.

Само 1100 от смъртните случаи, дължащи се на вредни емисии, са в САЩ, но като цяло повечето от тях са в Китай, Индия и Европейския съюз. Това също не е изненадващо, тъй като в редица доклади е установено, че разпоредбите на ЕС за ниски нива на емисии на дизеловите автомобили в сравнение с по-големите товарни автомобили позволяват на автомобилите да отделят повече NOx от сравними машини в други страни. В рамките на ЕС има диспропорционалност, тъй като в Италия са най-много случаите на преждевременна смърт, свързани със замърсяването с NОx – над 20 000 годишно, изчислено през 2013 г. (включително от емисии от промишлени източници, които не са от превозни средства), докладва Европейската агенция за околна среда.

Още по темата

Card image cap
Hyundai Ioniq с три вида задвижване

12
ян.
2016

Hyundai ще покаже на автосалона в Женева Ioniq. Моделът ще се появи в три версии: напълно електрическа, като хибрид и като Plug-in-хибрид

Card image cap
Volvo планира бъдещето с Uber

29
авг.
2016

Volvo и Uber ще работят заедно: концерните съвместно разработват автономни автомобили. Така изглежда бъдещето на Volvo!

Card image cap

В последния брой:

Архив >