Дизайнерът на Corolla: моделът отговаря на нуждите на потребителите по цялата планета


12
мар.
2019


ИНТЕРВЮ С ЯСУШИ УЕДА, ГЛАВЕН ДИЗАЙНЕР НА НОВАТА COROLLA

Кои бяха основните точки, върху които се фокусирахте при
разработката на моделното семейство на новата Corolla?

Corolla има зад гърба си наследство от над 50 години. От първото поколение на модела до последното тя винаги е оставала вярна на оригиналната си концепция: пътнически автомобил, който предлага качество, издръжливост и надеждност (QDR – quality, durability и reliability), както и изискано усещане при шофиране, на което хора от целия свят да се наслаждават. Тази основа или своеобразния Corolla тип, както го наричаме, беше нашата отправна точка. След това, във фазата на разработка на прототипа, ние потърсихме при кои
нови елементи бихме могли да направим подобрения за новото поколение Corolla. Идентифицирахме „динамичен дизайн“ и „удоволствие от шофирането/ забавен за шофиране“ като основни опорни точки. За да постигнем тези две неща, ние знаехме, че можем да разчитаме на новата платформа TNGA GA-C. Еднo от големите предимства на тази платформа е, че тя позволява на
дизайнерите повече свобода при създаването на динамично изглеждащ екстериор. Всичките три типа купета на Corolla сега имат визуално отличителен и индивидуален вид с по-ниска стойка на пътя и по-привлекателни пропорции. Постигнахме и по-добра видимост за водача посредством използването на по-тънки А колони (предни), както и чрез по-ниски табло и преден капак. Новата Corolla споделя същата платформа като най-новото поколение Prius и C-HR. Ето защо ние вече знаехме, че имаме солидна основа за постигането
на добро пътно поведение благодарение на ниската позиция на водача, понисък център на тежестта и многораменно задно окачване. Въпреки това успяхме да подобрим още повече представянето на автомобила при динамично шофиране. Например, допълнително усъвършенствахме реакциите на кормилното управление, за да осигурим усещане за по-добра обратна връзка, а задното окачване вече има амортисьори с нова технология на триене, за да се осигури още по-добър баланс между шофиране и управление.

Защо дизайнът на предната и задната част на Седана се различава от този при Хечбека и Touring Sports?
Въз основа на проучване сред клиентите, което проведохме в началото на проекта, беше ясно, че клиентите на Хечбека и Touring Sports биха искали да имат автомобил с динамична визия, докато собствениците на Седана предпочитат „по-престижен“ вид.
Визуално трите вида купета си приличат по спортните форми, но добавихме „по-престижен“ облик към екстериорния дизайн на Седана.

Corolla е глобален модел. Как гарантирате, че представянето му при шофиране ще допадне на клиенти от различни региони?

В миналото имаше ясни различия в това, което клиентите очакваха от автомобилите си, но днес има повече унифицирани очаквания между отделните региони. От интервютата, които проведохме в Европа, САЩ и Япония, научихме, че навсякъде потребителите искат добре изглеждащ автомобил, който се управлява добре. Това ни улеснява да поемем в една основна посока за динамично представяне, която може да бъде оценена от клиентите по целия свят. По отношение на динамиката автомобилът е насочен към Европа, но за
други пазари направихме специални адаптации, оптимизирайки настройките на окачването и кормилното управление, за да гарантираме, че Corolla се справя добре с локалните пътни условия.

Приложихте ли различни настройки за трите вида купета?

Като цяло следвахме посоката да постигнем усещане за удоволствие от шофирането, но всъщност специфичната настройка на вида купе е реализирана според очакванията на клиентите. Хечбекът има по-динамичен характер с по-директни реакции и усещане за по-пъргав автомобил. Седанът и Touring Sports се възползват от удълженото междуосие, за да съчетаят доброто управление с повече комфорт – особено за пътниците на задните седалки, като същевременно предлагат оптималнa стабилност. Разбира се, ние също трябваше да настроим окачването на Touring Sports, така, че да гарантираме също толкова добро управление дори когато собственикът използва максимално капацитета за товарене на автомобила. Тези различни характеристики бяха определени още в началото на разработката на модела.

Тествахте ли прототипи и в Европа?

Разбира се! Не само защото Европа ще бъде основният регион за продажби на Хечбека и Touring Sports, но и защото, като цяло, европейците имат подинамичен стил на шофиране. Скоростта на движение е по-висока, отколкото в други региони, хората искат колите им да бъдат пъргави в града и удобни за шофиране на дълги
разстояния с магистрална скорост. Затова проведохме обширни тестове в няколко европейски страни, включително и в Белгия, поради участието на наши колеги oт европейския R&D център, които бяха отговорни за разработването на модела Touring Sports.

С кой елемент се гордеете най-много?

В процеса на разработка няколко души, които не са част от нашия екип – други инженери на Toyota, ограничен брой журналисти, хора от нашата глобална търговса мрежа – имаха възможността да пробват автомобила. Всички те бяха с голяма усмивка на лицето си, след като седнаха зад волана на прототипите. Това е оценката, която ме кара да изпитвам гордост. Знам, че в някои региони Toyota и Corolla понякога се смятат за малко… скучни, може би? Но аз съм убеден, че благодарение на елегантния дизайн на новото поколение и на динамичното му пътно поведение ние можем да променим тази представа.

Ако можете да станете главен инженер на всеки модел на Toyota, кой бихте избрали?

Все още бих избрал Corolla; това е модел, който се продава по целия свят и има толкова богата история. Фактът, че мога да се срещам и да работя с хора от различни страни и региони, e много интересен за мен. Научих, че начинът, по който клиентите използват колата си, е различен в различните краища на света. Това за нас създава по-голямо предизвикателство, за да гарантираме, че новата Corolla
отговаря на нуждите на потребителите по цялата планета. Но това също така ни кара да се радваме толкова много на нашата работа.
Нашата цел е да продължим да градим наследството на модела, а най-голямата награда, която можем да получим, е да видим как хората се радват на нашите автомобили и че са горди да притежават новата Corolla. Уверен съм, че благодарение на елегантния дизайн и динамичните характеристики на това ново поколение, можем да подсилим още повече имиджа на Corolla.

Още по темата

Card image cap
400 км с едно зареждане за Zoe

29
сеп.
2016

Eлектромобилът вече предлага рекорден пробег от 400 км по цикъла NEDC, който е два пъти повече от пробега на модела при лансирането му

Card image cap
BMW освежи Серия 1

15
май
2017

С нови специални модификации, подобрен премиум интериор, разширени възможности за свързаност и последно поколение iDrive BMW обнови Серия 1

Card image cap
911 като излязло от ада

30
мар.
2016

Специалистите по фолиране на автомобили от Wrap Zone са поработили върху едно Porsche 911 GT3 RS. „Дрехите“ на Martini са покрити с голяма доза патина

Card image cap
Mercedes готви дизелов Plug-in Hybrid

10
ное.
2017

Mercedes си поставя задача да електрифицира над 50 дизелови модификации до 2022 г.

Card image cap

В последния брой:

Архив >