Седем години гаранция – това привлича семействата, но преди всичко мениджърите на фирмени автопаркове, на които досега им е липсвала подходящата Kia. Това ще се промени в края на септември, когато при дилърите ще се появи новата Optima SW: голямо комби, което с доброто си оборудване ще се превърне в конкурент на най-добрите майстори на товаренето.
Издигащата се линия на прозорците и снишената задна част не позволяват Optima Sportswagon да прилича на кутия, но влошават обзора при паркиране. Optima с дължина 4,86 метра се справя чудесно в много отношения: на задната седалка има достатъчно място, при сгъване на облегалките багажникът се увеличава (от 552 до 1686 литра), под двойния му под има отделения за вещи. Колкото и модерна да изглежда Optima отвън, толкова спокойна е в интериора. Ясното управление и солидните материали ни харесват, но седалките на спортния вариант GT не предлагат достатъчна странична опора. Както винаги, Kia се предлага с много богато оборудване. А с образцовата си надеждност в продължителния тест на AUTO BILD корейците си спечелиха страхотна слава.
Адаптивно окачване с три режима
Optima SW следва рецептата на Kia – техниката може и да не е от най-модерните, но за сметка на това е екстремно надеждна. Ние тествахме дизеловата версия с автоматична трансмисия. 1,7-литровият дизелов мотор ръмжи малко по-силно, например в сравнение с Renault, но с мощността си от 141 к.с. тегли уверено и според производителя харчи 4,6 литра. Солиден спътник във всекидневието, също като 7-степенната скоростна кутия с два съединителя, която при спокойно натискане на педала на газта превключва нежно и става по-припряна само при кикдаун. За пръв път марката предлага адаптивно окачване, което се управлява с бутон зад скоростния лост. Но режимите „Eco“, „Normal“ и „Sport“, които променят настройките на кормилното управление, на педала на газта и на управлението на трансмисията, не водят до големи промени в комфорта на возене, поне при моделите с 18-инчови колела.
При „Sport“ Optima само превключва по-припряно, при което изпъква и грубата страна на дизеловия мотор. Като цяло окачването се справя добре, кормилното управление е относително леко и недостатъчно информативно. Но с това се свиква бързо, а онези, които пътуват на дълги разстояния по магистралите, веднага ще се почувстват уютно. Но кой двигател подхожда най-добре на корейския товарач за дълги разстояния? Със сигурност не и GT турбобензиновия вариант с 245 к.с., който развива 240 к.с., но вози прекалено твърдо и е доста лаком на магистралата. През 2017 година се очаква Plug-in хибридния вариант на комбито, който ще може да изминава чисто електрически до 54 километра. Но и ще е доста по-скъп. Така че най-разумният избор остава единственият дизелов двигател, който вероятно ще допадне както на семействата, така и на търговските пътници.