Дженсън Бътън ще участва в „24 часа на Льо Ман“ с модифициран болид от Nascar

0102
2023

Шампионът от Формула 1 за 2009 Дженсън Бътън, шампионът от DTM за 2013 и победител в „24 часа на Льо Ман“ за 2010 Майк Рокенфелер, както и 7-кратният шампион в Nascar Джими Джонсън ще се състезават от един екип в тазгодишното издание на „24 часа на Льо Ман“, което ще бъде проведено на 10-11 юни. В надпреварата триото ще се включи с модифициран болид от Nascar.
Отдавна се знаеше, че Рокенфелер и легендата от „овалните“ серии Джонсън ще бъдат на борда на пистовия Chevrolet Camaro, подготвен от шампионския отбор Hendrick Motorsports. Най-вече звездата от DTM Рокенфелер играе ключова роля в тестването и разработката на тежкия американски болид още от края на лятото.

Включването на Дженсън Бътън обаче беше огромна изненада в света на моторните спортове. Сделката за привличането на световния шампион от F1 е финализирана само седмица преди Коледа – благодарение на Майк Рокенфелер: „Дженсън ми се обади и искаше да знае с какво се занимавам. А точно се бяхме запътили към Себринг за тестове. Казах му: „Ела да те запозная с проекта“ – и на следващата сутрин той пристигна от Калифорния.“

Отбор от легендарни пилоти: Джими Джонсън, Майк Рокенфелер и Дженсън Бътън.

Бътън е впечатлен от проекта за Nascar на Льо Ман. Освен това британецът още е запленен от магията на 24-часовата надпревара. „Състезавах се на нея веднъж, през 2018 г. Първоначално си мислех, че Льо Ман е обикновено автомобилно състезание, а Формула 1 е върхът на автомобилизма“, каза Бътън по време на представянето на отбора в Дайтона , „но Льо Ман е много повече.“

След като Бътън се запознава с екипа на Hendrick в централата му в Северна Каролина, той решава да се включи в проекта: „Бях поразен от възможностите, които предлагаше Hendrick. Знаех, че могат да направят страхотен автомобил.“

Nascar-ският болид не e кандидат за победа, а ще участва по-скоро за престиж.

На Льо Ман екипът ще участва с Chevrolet Camaro от последно поколение, разработено от екипа на Hendrick в сътрудничество с Dallara. Времената за обиколка са една идея зад тези на GT-тата.
Включването на Camaro-то няма да застраши конкуренцията в класа GT. Обаче „Звукът на нашия осемцилиндров двигател ще зарадва феновете“, казва техническият директор на Hendrick Чад Кнаус, „но разбира се, нашата голяма цел е да завършим състезанието.“ Болид от Nascar се включва за първи път в „часовете“ още през 1976 г. Независимо от това какви времена ще даде, единственият екземпляр в надпреварата от американските серии ще спечели симпатии като аутсайдер.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин