2018
От месеци много притежатели на актуалното поколение Ford Focus RS (Мk III, от март 2016) се оплакват заради проблеми с гарнитурата на цилиндровата глава. Култовият компактен „спортист“ освен гориво изгаря и охладителна течност. За това свидетелстват постовете на собственици на модела в интернет форуми – при някои от автомобилите е сменен дори трети двигател! Пострадалите клиенти споделят винаги едни и същи симптоми. В началото изчезва съвсем малко антифриз, по-късно разходът на охладителна течност се повишава значително. Следват проблеми със стартирането на двигателя и бели облаци от ауспуха. Тоталната щета на мотора е само въпрос на време.
След запитване на AUTO BILD от Ford потвърдиха наличието на дефектни гарнитури за цилиндровата глава – проблемът в „грешка при материала“. По данни на компанията общият брой на засегнатите автомобили е 2900. Всички те ще бъдат ремонтирани безплатно в рамките на т.нар. „Customer Satisfaction Program“. Клиенти, които вече са се обърнали към своя дилър на Ford, са получили помощ от сервизните специалисти.