2021
ДВАТА БЕЛИ КОНТЕЙНЕРА бяха определящи за цялото пътуване. Окичени гордо с емблемите на Audi, тези огромни генератори бяха закарани специално за теста в италианския Болцано, за да бъде зареждана там с ток флотилията от неутралните към климата Audi e-tron 55. Разбира се, че новият електромобил може да бъде зареждан със 150 кВт. Нелепо е обаче, когато за няколко минути пестене на време с теб пътува камион със зарядни станции, който на всеки 100 километра харчи 40 литра и трябва да премине през половин Европа. Тази стойност на разхода се потвърждава и от един от водачите на камиони. Двете огромни возила се движат зад нас, за да реагират, ако някой от журналистите или инженерите на Audi реши да зареди и да си почине.


Програмата е доста сгъстена – след закуска на езерото Блед в Словения стартираме и преминаваме през Австрия, Италия, Лихтенщайн, Швейцария, Германия, Франция, Люксембург и Белгия, за да достигнем в Амстердам, Нидерландия. Десет държави за 24 часа. 1624 километра на ток. Красиво мото, което са измислили от пресотдела на Audi. Още повече, че новият e-tron 55 е оборудван с всичко, което може да направи това пътешествие възможно най-приятно. Когато въздушното окачване е в режим Comfort, биват поглъщани перфектно и най-малките неравности на пътя. Специалното акустично остъкляване урежда нещата с шума при движение, а ако изобщо се чува нещо, то е леко виене на задната седалка, напомнящо за старите трамваи в детството. Но пак казвам – звукът е много, много далечен. В тази катедрала вероятно ще чуете и ако игла падне на пода. Целият този комфорт обаче е и за сметка на високото тегло. Двойно задвижване, голяма каросерия на SUV и пълноразмерен дует между електромотор и батерия вдигат теглото до 2,5 тона. С четири души и багаж бързо надхвърляте 3 тона. Логично е да си личи.


Специално при планински изкачвания и в завоите килограмите си казват думата, като дори и 408 к.с. не могат да променят нещата. Принципно се наслаждаваме на тази дълга отсечка, а най-големият проблем е дали масажът на седалките да бъде с вълни или с натискане. Комфортът на e-tron е почти оптимален. Все пак може да се очаква при базова цена от над 160 000 лв. Тестовият автомобил с всичките си екстри обаче струва поне 200 000 лв. А накрая неособено доброто впечатление от теста не се дължеше на автомобила, а на стриктното спазване на организацията и на педантичността от страна на хората от Audi, които вероятно щяха да ни впечатлят повече, ако ни бяха пуснали да караме насред нищото с приложение за намиране на зарядни станции – това щеше да е по-близо до практиката и щяхме да се уверим колко добре функционира колата. Който първи достигне финала, е спечелил. Тогава спокойно можехме да оставим белите контейнери у дома.

