Десетте най-красиви студии на Alfa


2
окт.
2018

Alfa Romeo показва „златните си ламарини“: на изложение в Милано могат да се видят най-красивите студии на италианците. AUTO BILD направи една обиколка.

Студиите най-често са най-красивите и на-впечатляващите по време на автомобилните изложения. Но щом изгаснат светлините на прожекторите, с тези модели рядко се случва нещо. Най-често серийното им производство не е планирано – концепциите и студиите изчезват в тъмните халета на производителите. Италианците от Alfa Romeo обаче са решили да покажат събираните през годините такива модела. AUTO BILD разгледа изложбата с редки прототипи в Museo Storico в Милано.

Alfa Cuneo: шаси н-р 750.33.108 на Alfa Romeo Cuneo от 1971 г. е показано на автосалона в Брюксел, а през 1968 г. е представено и като Pininfarina P33 Sport Roadster, преди каросерията да изчезне.

Паоло Мартин създава за Pininfarina екстремна визуална интерпретация на клиновидната форма от 70-те години. Заимствана от минимализма в автомобилния спорт – целта е нищо да не пречи на изчистените линии.

Alfa Caimano: на базата на обикновена Alfa Romeo Alfasud с 86 к.с. през 1971 г. е създаден екземпляр с необикновен външен вид. Дизайнерът на Italdesign Джорджето Джуджаро има за цел да създаде шоуавтомобил, който обединява модерната техника на Alfasud и експресивната външност.

Когато отворите напред стъкления купол, за да се качите в автомобила и седнете вътре, ще видите не по-малко куриозни уреди.  Стрелките не се движат! Вместо това се въртят самите индикатори. И вместо странични прозорци има правоъгълни отвори в каросерията.

Alfa Bertone Navajo: бумът на научната фантастика през 70-те години повлиява и на Bertone. И Нучио Бертоне създава нещо специално с Navajo.

Макар дизайнът на модела му да не е ориентиран спрямо космическите кораби, две години по-късно студията му служи за прототип на Colonial Viper от сериала „Battlestar Galactica“.

Alfa Montreal EXPO 1967: създадената от дизайнера на Bertone Марчело Гандини Alfa Romeo Montreal е показана като концептуален автомобил по време на Expo 67 в Монреал през 1967 г. Първият сериен автомобил Alfa Montreal е представен три години по-късно на автомобилния салон в Женева 1970.

Макар по-късното име „Alfa Romeo Montreal“ да не идва от Alfa, автомобилът е показан на изложението без име. Посетителите на експото го наричат „The Montreal“. В Museum Storico може да се види един от двата прототипа.

Alfa Alfetta Spider Coupe: от днешна гледна точка това е една от студиите, които за щастие не са реализирани. Pininfarina показва на автомобилния салон в Торино през 1972 г. своята интерпретация на наследника на Alfa Romeo Duetto.

Автомобилът с вадещ се тарга-покрив отговаря на актуалните по онова време аспекти за сигурност. Към тях спадат брони, направени изцяло от гума. От Alfa Romeo все пак решават да направят съвсем лека преработка на Duetto. За щастие!


Alfa Scarabeo II: Джузепе Бусо трябва да създаде изгодно, ориентирано към автомобилния спорт Coupé и за целта използва модофициран модел на GT Junior Zagato.

Двигателят е преместен от предницата зад предните седалки. За да бъде осигурен достатъчно въздух за охлаждане, от покрива към двигателя има открита сребриста тръба.

Alfa Sprint 6C: легендарната рали-група B създава някои перли в автомобилостроенето, които и до днес са боготворени от феновете. Alfasud Sprint 6C за съжаление не успява, тъй като плановете са зачеркнати.

Като задвижване на огромните колела в издадените калници служи 2,5-литровият V6-двигател от GTV6. Но вместо да го поставят в двигателния отсек, хората от Autodelta са разположили V6 мотора в задницата на Sprint. От модела има създадени два прототипа.

Alfa Carabo: най-ниската и най-клиновидната от всички студии на Alfa е сред постоянните експонати на музея. Carabo е получил името си и златисто-зеления си цвят от бръмбара бегач и също е дело на Bertone.

Под задния капак е също доста екстремно. Карло Кити създава малка  V8-машина, която се развърта до 10 000 оборота. Трансмисията е 6-степенна механична, задвижването – задно, а мощността – 230 к.с. Тези данни са достатъчни за вземане на спринта от 0 до 100 км/ч за 5 секунди. И то през 1968 г.!


Alfa Iguana: основаната наскоро (по онова време) от Guigiaro фирма Italdesign създава през 1969 с Iguana първата си поръчка за Alfa Romeo. Iguana показва стилови елементи, които по-късно откриваме както при Maserati Bora и Merak, така и при Alfasud Sprint.

Идеята за изчетканата каросерия на автомобила от неръждавейка е  използвана от Giugiaro по-късно при DeLorean DMC 12.

Alfa 33/2 Coupe Speciale: Pininfarina, майстор на заоблените, източени форми показва своите умения и при шоуавтомобила Alfa 33/2 Coupe. По време на автосалона в Париж през 1969 г. дизайнерът представя тази версия на базата на състезателната кола Alfa Tipo 33.

Разполагащ с 230 к.с. V8-мотор ускорява тежащата само 720 килограма Alfa 33/2 Speciale до максимално темпо от 260 км/ч.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин