2022
С S-клас Mercedes представи през 1972 г. модел, пионер в технологично отношение: W 116 носи със себе си десет технологични крайъгълни камъка, които днес всички марки и класове притежават на борда си серийно. S-клас е истински новатор!
Нова глава в историята на марката Mercedes: новата шефска лимузина, пусната на пазара през септември 1972 г., за първи път носи името S-клас. Автомобилът с обозначение W 116 притежава солидна хромирана украса по каросерията.
Mercedes обещава „нови пропорции” , като има предвид увеличената с 5,5 сантиметра широчина и плюсът в дължината от 6 см. Къде всъщност са иновациите?
Първият S-блести най-вече с технически иновации, които като цяло представляват скок с няколко поколения. Този S-клас включва в себе си десет големи технически иновации – много от тях остават част от всеки модел на Mercedes за десетилетия напред, а някои са ползвани от конкурецията.
От готика в барок
Дизайнът също е нов. Авторитарната помпозност заменя нежността на предшественика, а от готината на W 108 Mercedes прескача директно към орнаментния късен барок.
Напречно разположените фарове и подчертаващата широчината визия са вече познати през 1971 г. от представения тогава SL R 107.
За първи път – помощ от компютър
За първи път при оформлението помага и колегата компютър. Електронни датчици помагат на стилистите при 1:5-моделите за надлъжната, напречната и хоризонталната позиция. След това дигиталните данни се използват от машината, която прави дизайна.
В техническо отношение прогресът е базиран на многобройни малки мерки и детайли. Двигателите са повече (8-цилиндрови) или по-малко (6-цилиндрови) стари познайници.
Стартът е с дуото 280 S/SE и с V8 агрегата на 350 SE. Динамичните им характеристики не са близки до тези на ракетните двигатели. Нещата се променят малко след 1975 г., когато турбото навлиза в моторизациите на W116: 6.9 с 286 к.с.
Трик спестява 0,4 метра от диаметъра на завой
Сама по себе си голямата мощност не е трик на техниката – затова пък предното окачване е. W 116 го наследява от експерименталния автомобил C 111. Тъй като при завъртане на волана колелата му се накланят настрани като при Citroën 2CV, въпреки масивните външни размери диаметърът на завой бива редуциран с 0,4 метра.
Задната ос на W 116 е от представения през 1968 г. модел от среден клас „Шрих Ахт” (W 114/W115).
Нова дефиниция на луксозния клас
Вътрешното пространство е значително по-приятно за управление и въпреки увеличеното количество пластмаса, създава нова степен на уют: посредством свързване на каналите на парното отопление топлината преминава и през вратите и така пасажерите биват обвити от приятно топла атмосфера.
Творението на изкуството, което преди 50 години успява да сътвори W 116: той дефинира наново лукса не само за едно поколение напред, но и за десетилетия. Дълго време няма по-сигурен, по-комфортен и по-уверен автомобил. Нищо чудно, че „S-клас“ се превръща в синоним на автомобилния лукс.