Ден на рекордите на Заксенринг: Prior Design Tesla Model S

0907
2018

Впечатляващите технически характеристики на облагородената от Prior Design Tesla Model S ни караха да имаме големи очаквания от представянето на автомобила. Като единствен представител на електромобилите през тази година моделът се грижеше за понижаване на нивото на шум на пистата Заксенринг, преминавайки с тихо жужене и само шум от гумите покрай хората от екипа на Prior. Още след обиколките за загрявка, пилотът от GT Давид Шивиц съобщи зад волана на американския електромобил за проблеми със софтуера.

Разполагащата със серийно задвижване Tesla влиза в авариен режим още при втората бърза обиколка – батериите са загрели. От Шивиц се изискваше пълна концентрация: първо бавна обиколка от бокса и след това пълна газ до финала. Контролът на температурата на клетките на батериите в пода на автомобила позволява само една обиколка и тя трябва да бъде премината по възможно най-добрия начин. И това бе направено – досегашното най-добро време на Tesla Roadster (1:51,03 мин) бе надминато с резултат 1:47,35 мин. Хората от екипа на Prior и Давид Шивиц въпреки това не бяха доволни. Без електронните „спирачки” можеха да бъдат спечелени още няколко секунди.

Иначе тунингованият Model S ни впечатли по отношение на динамиката си. Обусловеният от конструкцията нисък център на тежестта даде много положително отражение върху управляемостта.

Върху 21-цоловите алуминиеви джанти от Prior бяха поставили гуми Michelin Pilot Sport Cup 2 с размер 245/30 отпред и 295/25 отзад. Така въпреки голямото тегло на модела от над 2 тона Prior успя да стартира добре с налягане в гумите от 2,5 атмосфери – сцеплението бе достатъчно.

На всички е ясно, че Tesla ускорява отлично. Жалко за Prior, че голямото натоварване на пистата „изстиска” много от серийните батерии. Също електрическият Mercedes SLS Electric Drive запази рекорда си от 2016 г.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин