Демпферният маховик „издиша“ след 150 000 км

Valeo признава, че първата генерация двумасови маховици сдава багажа след пробег 150-200 хиляди километра


29
юли
2017

Демпферният маховик е създаден, за да обира усукващите колебания на съвременните двигатели при ниски обороти. У нас този компонент стряска много водачи, предимно на дизелови автомобили (макар че го има и при модерните бензинови), тъй като смяната му заедно със съединителя излиза над 1000 лева. Някои клиенти предпочитат двумасовия маховик, снабден с множество пружини и изграден от две части, да бъде рециклиран срещу сума около 400 лева, а други избират да го подменят със стандартен твърд, т.е. еднокомпонентен. Oбикновено се препоръчва смяната на скъпия маховик да се прави паралелно с тази на съединителя.

В официално прессъобщение за частите, влагани във Volkswagen, водещият доставчик на автомобилната индустрия Valeo разкрива, че новите двумасови маховици използват пружини, които не изискват толкова интензивно смазване и издържат много повече на термично натоварване, възникващо при приплъзване на съединителя. При старите демпферни маховици, монтирани заводски на голяма част от старите коли по нашите пътища, термичното натоварване въздейства неблагоприятно върху смазването на пружините и върху живота на маховика. „Първото поколение двумасови маховици изискваше смяна средно на 150 до 200 хил.км. Обикновено тя се налагаше след изтичане на гаранционния период. Сега удълженият живот на двумасовите маховици отговаря и на по-дългите гаранции на автомобилните производители“, коментира Роман Виержебовски от Valeo.

Още по темата

Card image cap
Първи тийзър на Accord номер 10

26
юни
2017

Honda оповести развитието на 10-ото поколение на Honda Accord, като разпространи скица на модела. Дали той ще дойде в Европа, ще разберем на официалното представяне на 14 юли

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: