Девет нови модела на VW в България догодина

2701
2020

Изминалата 2019 г. бе най-успешната в историята на VW – както в глобален мащаб, така и за България. Своеобразен рекорд са отчитаните близо 6 300 000 издадени леки автомобила към крайни клиенти в целия свят. От тях 3 300 000 са продадени в Китай. В Централна и Източна Европа реализацията е малко по-слаба спрямо 2018 година, но това не важи за България. Според „Порше БГ“, официален вносител на марката в България, 3601 автомобила са издадени на крайни клиенти в нашата страна. Това са 550 повече в сравнение с предходната година (+18%). Пазарният дял на Volkswagen в България е вече над 10 процента, което според вносителя „Порше БГ“ се дължи основно на богатото портфолио на марката в момента.
Традиционно силни в България са продажбите на Polo, Golf и Passat. Близо 35 процента обаче вече заема сегментът на SUV моделите, който расте стабилно през последните години (около 1300 продажби през 2019). На нарастваща популярност се радват T-Roc и T-Cross, като последният е най-продаваният напоследък Volkswagen у нас (около 40 броя месечно). Много добре на пазара се представя Arteon, който привлича основно клиенти, търсещи по-добре оборудван Passat. В синхрон с тенденцията при вановете продажбите на Touran намаляват и в България, като клиентите се насочват основно към SUV.  

До 2014 година делът на продадените дизелови агрегати на VW в България е бил над 50 процента. Оттогава тенденцията се обръща трайно. В момента 55 процента от продажбите са с бензинови двигатели, а 37 процента са дизел. Предлагат се все повече заводски модели на природен газ (Golf, Polo, Up!), с което продажбите на автомобили на метан са скочили три пъти (около 260 продажби през 2019 г.). Въпреки еуфорията около електрическите автомобили, продажбите им в България остават по-скоро символични. До голяма степен това се дължи и на липсата на държавна подкрепа. Въпреки това от „Порше БГ“ вярват в предимствата на новата технология и очакват още технически иновации през следващите години, които сигурно ще засилят сериозно интереса и у нас.

Докато през последните години VW предлагаше по два-три нови модела, то през 2020 г. се очакват цели девет премиери. Обновен e-Up с увеличен с 80 процента пробег (260 км по WLTP), нишов T-Roc кабрио, през април в България идва Golf 8, през юли новото лице на марката ID3 (предварителната квота от 30 бройки е вече запълнена, като клиентите са платили по 2000 лева капаро), през октомври следва R-версия на Touareg (хибрид с 3-литров TFSI и 340 к.с. + 100 кВт електромотор = 462 к.с. комбинирана мощност), фейслифт и версия Shooting Brake на Arteon, фейслифт на Tiguan (от който всяка година у нас се продават около 400 броя) и в края на годината Golf 8 комби и хечбек, както и електрически SUV ID4.

При лекотоварните модели на VW концернът отчита глобално лек спад през 2019 г. В същото време в нашия регион Централна и Източна Европа концернът има ръст от 9 процента. По данни на „Порше БГ“ в България са продадени общо 548 модела Caddy (от 455 пътнически). В същото време Crafter става все по-популярен и при нас със 164 продажби (111 през 2018 г.), при Т6 продажбите са 237, а при ексклузивния пикап Amarok – 36. През 2020 се очаква фейслифт на Т6.1 вече с електромеханично управление, повече свързаност, дигитализация и инфотейнмънт, много нови асистенти като например за страничен вятър. Към края на 2020-а в „Порше БГ“ очакват и ново Caddy.

На глобално ниво Volkswagen е спонсор на Европейското първенство по футбол 2020, както и на Световното 2022, така че ще виждаме новото лого на VW все по-често, и то не само по пътищата. 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин