Дебют за най-мощния дизелов Golf в историята


27
февр.
2020

Volkswagen отново дава крила на дизеловия Golf! Компанията от Волфсбург представя най-мощния сериен дизелов компактен модел в историята. С 200 к.с. и 400 Нм максимален въртящ момент новият GTD е значително по-потентен от своя предшественик. С помощта на усъвършенствана система за впръскване на AdBlue Volkswagen иска да редуцира емисиите при топдизела.

Брони като при Golf 8 GTI

Още на пръв поглед GTD е разпознаваем като спортен модел. Предната броня е същата като при GTI. Широката радиаторна решетка с дизайн тип „пчелна пита“ прави сериозно впечатление, когато я видите в страничното огледало – и автомобилът изглежда по-широк, отколкото е в действителност. Опционално могат да бъдат монтирани фарове за мъгла, които наподобяват визията на кариран флаг. Отличителна черта на GTD е сребърна декоративна лайстна на височината на логото на емблемата. Тя се простира по цялата широчина на автомобила до серийните LED-фарове. Декоративният елемент бива подчертан от светлинна ивица, която действа като дневна светлина. Дневната светлина е стандартна за всички версии Golf GT и до момента е уникална за Volkswagen – като придава уникален характер.

При GTI ауспуховите тръби излизат от двете страни на задната броня, докато при GTD има само един двоен ауспухов накрайник.

LED-ивицата работи като дневна светлина и е серийна при GTD. За базовите версии на Golf този детайл ще бъде опционален. Опционално клиентите могат да поръчат матрични LED-фарове, наречени „IQ-Light“. Отзад правят впечатление преди всичко големият спойлер на покрива и разположеното централно лого на GTD. Както и досега, ауспуховата система завършва с двоен накрайник отляво – т.е. с истински тръби, а не просто с „фейк“ бленди.

Сериен 10-инчов дисплей

Като цяло, интериорът е като в стандартния Golf 8. Сериен е дигиталният кокпит с 10-инчов централен дисплей, по-малкият с 8,8-инчов екран не се предлага. Инфоразвлекателната система MIB3 се управлява изцяло от тъчповърхности, гласово или от бутоните на волана. Скосесният отдолу волан с логото GTD, oсветеният в червено бутон за стартиране, специалните показания на уредите и интегралните седалки с тапицерия на каре правят автомобила да изглежда по-спортен. Естествено, ако изберете кожа, карето на тапицерията отпада. Обемът на багажника остава без промяна – 381 литра, а при свалени седалки се увеличава до 1237 л. Както и другите варианти на Golf, и GTD ще бъде предлаган само с пет врати.

Червените спирачни апарати са серийни за всички версии на Golf GT. GTD е с 15 мм по-нисък от стандартния Golf.

Само трансмисия с два съединителя

Както и досега, и в новия GTD работи 4-цилиндров турбодизел с обем 2 л. Той е цялостно преработен и носи означението „EA288 evo“. Агрегатът генерира впечатляващите 200 к.с., а максималният въртящ момент достига 400 Нм. Това са с 16 к.с. и 20 Нм повече спрямо предшественика. За съжаление, ръчната трансмисия е отпаднала от програмата – сега има единствено 7-степенна DSG. Volkswagen иска да предлага модела като автомобил за изминаване на дълги разстояния – и затова „ръчката“ е отпаднала. Както и досега, задвижващи остават предните колела. Електронният блокаж на диференциала XDS трябва да помага за максимално ефективно пренасяне на мощността върху пътя. Като изключим максималната скорост – 244 км/ч, производителят не разкрива други данни за динамиката. Предходният модел изминаваше стандартния спринт 0-100 км/ч за 7,5 сек, а вероятно новият ще се справя за около 7. С помощта на два SCR-катализатора и двойна система за впръскване на AdBlue Volkswagen иска да редуцира в максимална степен емисиите на азотни оксиди. Хората от Волфсбург няма да поставят звуков генератор – т.е. машината ще има типичен дизелов саунд.

Върху трите кръгли уреда може да бъде прожектирана най-различен тип информация.

Благодарение на спортно окачване най-мощният дизелов Golf ще бъде с 15 мм по-нисък от стандартните версии. Опционално може да бъде поръчано окачване с адаптивни амортисьори DDC. GTD серийно разчита на 17-цолови джанти, опционално могат да бъдат поръчани до 19-цолови. За отрицателното ускорение се грижат спирачки с червени апарати и дискове с диаметър 312 мм отпред и 272 – отзад.

Още по темата