Дебют за електрическото Porsche


4
сеп.
2019

Световна премиера на Porsche Taycan: Спортен автомобил, обновен устойчиво

Днес Porsche представи на публиката първия си изцяло електрически спортен автомобил с впечатляваща световна премиера, състояла се едновременно на три континента. „Taycan свързва наследството ни с бъдещето. Той носи историята на успеха на нашата марка – марка, която впечатлява и въодушевява хората по света от над 70 години“, каза Оливър Блуме, председател на Изпълнителния борд на Porsche AG, който откри световната премиера в Берлин: „Този ден бележи началото на нова ера.“

Спортният седан с четири врати е уникален пакет, предлагащ типичната динамика на Porsche и свързаност с ежедневна използваемост. Същевременно високо усъвършенстваните методи на производство и характеристиките на Taycan задават нови стандарти в сферата на устойчивото развитие и дигитализацията. „Обещахме истински автомобил Porsche за ерата на електромобилността – впечатляващ спортен автомобил, който не само вълнува от гледна точка на технологиите и динамиката на задвижване, но също така събужда страст у хората по цял свят, точно както неговите предшественици са правили. Сега изпълняваме това обещание“, подчертава Михаел Щайнер, член на Изпълнителния борд на Porsche AG – Проучване и разработки.

Първите модели в новата серия са Taycan Turbo S и Taycan Turbo. Те са на върха на електрическата динамика на Porsche и са сред най-мощните серийни модели, които производителят на спортни автомобили има в продуктовата си гама в момента. По-малко мощни варианти на тези автомобили със задвижване на всички колела ще последват тази година. Първият вариант, който ще бъде добавен, е Taycan Cross Turismo в края на следващата година. До 2022 година Porsche ще са инвестирали над шест милиарда евро в електромобилност.

Динамиката среща икономичността

Флагманската версия Turbo S на Taycan може да генерира до 560 kW (761 к.с.) в съчетание с Launch Control, а Taycan Turbo до 500 kW (680 к.с.). Taycan Turbo S ускорява от нула до 100 км/ч за 2,8 секунди, а Taycan Turbo извършва този спринт за 3,2 секунди. Turbo S има пробег до 412 километра, а Turbo – пробег до 450 километра (съгласно WLTP във всеки случай). Максималната скорост и на двата модела със задвижване на всички колела е 260 км/ч.

Taycan е първият сериен автомобил със системно напрежение от 800 V за разлика от обичайните 400 V за електрически автомобили. Това е особено предимство за водачите на Taycan на пътя: само за малко над 5 минути батерията може да бъде презаредена чрез прав ток от мощната станция за зареждане за пробег до 100 км (съгласно WLTP). Времето за зареждане от 5 до 80% състояние на заряд е 22,5 минути при зареждане в идеални условия, а максималната (върхова) мощност на зареждане е 270 kW. Общият капацитет на батерията Performance Battery Plus е 93,4 kWh. Водачите на Taycan могат комфортно да зареждат автомобилите си с променлив ток до 11 kW у дома. 

Porsche Taycan Turbo S и Porsche Taycan Turbo вече са налични за поръчки и струват съответно 185 456 евро и 152 136 евро в Германия, включително специфичното за държавата оборудване и ДДС.

Пуристичен екстериорен дизайн с ДНК на Porsche 

Със своя изчистен, пуристичен дизайн Taycan ознаменува началото на нова ера. Същевременно той запазва непогрешимото ДНК на дизайна на Porsche. Отпред той изглежда особено широк и плосък със силно контурирани калници. Силуетът се оформя от спортната покривна линия, спускаща се надолу към задната част на автомобила. Силно изваяните странични части също са характерни. Елегантното купе, приближената задна С-колона и изразените рамене на калниците създават рязко подчертана задна част, типична за марката. Има и иновативни елементи като логото на Porsche със стъклен ефект, вградено в светлинната лента отзад. Със стойност на Cd от 0,22, аеродинамично оптимизираната основна форма значително допринася за ниския разход на енергия и съответно за по-големия пробег.

Уникален интериорен дизайн с широка екранна лента

Кокпитът ознаменува началото на нова ера със своята ясна организация и напълно нова архитектура. Свободностоящият, извит инструментален клъстер оформя най-високата точка на таблото. Това поставя ясен фокус върху оста на водача. Централен 10,9-инчов дисплей на инфотейнмънт системата и опционален дисплей за пътника отпред се комбинират, за да оформят интегрирана стъклена лента във вид на черен панел. За Taycan всички потребителски интерфейси са напълно обновени. Броят на класическите хардуерни контроли като ключове и бутони е значително намален. Вместо това контролът е интелигентен и интуитивен – чрез сензорно действие или гласово управление, което отговаря на командата „Hey Porsche“. 

С Taycan Porsche за първи път предлага интериор без никаква кожа. Интериори, изработени от иновативни рециклирани материали, подчертават устойчивата концепция за електрически спортен автомобил. „Гаражи за краката“ – ниши в батерията в задното пространство за краката – осигуряват комфорт на седене отзад и позволяват малката височина, типична за спортните автомобили. Налични са две багажни отделения: предното отделение има капацитет 81 литра, а задното 366 литра.


Иновативни мотори и двустепенна трансмисия

Taycan Turbo S и Taycan Turbo имат две изключително ефективни електрически машини, една на предната ос и една на задната ос, които осигуряват задвижване на всички колела. И пробегът, и непрекъснатата мощност на задвижване се възползват от високата ефективност на синхронните машини с постоянно възбуждане. Електрическата машина, трансмисията, и инверторът се съчетават в компактен модул. Модулите имат най-високата плътност на мощността (kW на литър пакетна повърхност) сред всички електрически силови агрегати на пазара днес. Специална характеристика на електрическите мотори е „серпантинното“ навиване на статорните намотки. Тази технология позволява използването на повече мед в статора, което увеличава изходната мощност и въртящия момент, като същевременно поддържа същия обем на компонентите. Двустепенната трансмисия, инсталирана на задната ос, е иновация, разработена от Porsche. Първата предавка осигурява на Taycan още по-голямо ускорение при старт от място, а втората предавка с по-голямо предавателно число гарантира висока ефективност и също толкова високи резерви от мощност. Това е приложимо и при много високи обороти.

Централно свързани системи на шасито

Porsche използва централно свързана контролна система за шасито на Taycan. Интегрираната система Porsche 4D-Chassis Control анализира и синхронизира всички системи на шасито в реално време. Иновативните системи на шасито включват адаптивно въздушно окачване с трикамерна технология, включително електронно управление на амортисьорите на системата за активно управление на окачването PASM (Porsche Active Suspension Management), както и електромеханичната система за стабилизация Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport), включваща системата за векторно разпределение на въртящия момент Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Управлението на задвижването на всички колела с два електрически мотора и системата за рекуперация са уникални. При 265 kW потенциалната мощност за рекуперация е значително по-висока от тази на конкурентите. Тестовете показват, че приблизително 90% от ежедневното спиране се осъществява само от електрическите машини – без да се активират хидравличните спирачки на колелата. 

Профилът на различните режими на шофиране основно следва същата философия като при други серии модели на Porsche. Това се допълва от специални настройки, които позволяват оптимална употреба на изцяло електрическото задвижване. Налични са четири режима на шофиране: Range, Normal, Sport и Sport Plus. Освен това могат да се конфигурират индивидуални системи по желание в режим Individual. 



Още по темата

Card image cap
Honda започва производство на новия X-ADV

16
сеп.
2016

Honda Motor Europe обяви, че започва производството на новия модел мотоциклет, който ще бъде при дилърите за продажба през 2017 г.

Card image cap
Така се шофира най-мощната Cupra

18
февр.
2016

За 20-тия рожден ден Seat подарява на моделите Cupra 10 допълнителни конски сили. Подходяща ли е Cupra 290 и за всекидневието. Нашите първи впечатления!

Card image cap

В последния брой:

Архив >