2022
През този период Еторе Бугати също прави някои експерименти в същата сфера. През 1932 г. той оборудва един от състезателните си автомобили Bugatti Type 52 с 8-цилиндров редови двигател от 4,9 литра и мощност 200 к.с. с двоен карбуратор. Трансмисията и редукторът са поставени в масивна алуминиева обвивка, като за целта е изработен и изцяло нов заден мост. Това между другото е и първият автомобил на Видай с независимо предно окачване с двойни, напречни, четвъртелиптични листови ресори. Произведен е само един опитен образец, който обаче успява да реализира няколко рекордно бързи планински изкачвания, например в Ла Турби на френската ривиера и Шелси Уолш в Англия (точно там катастрофира Жан Бугати през 1939 г.).
През втората половина на 30-те години продължават и експериментите на Хари Милър. През 1937 г. той завършва нов състезателен автомобил 4 х 4 с централно разположен 6-цилиндров двигател и независимо окачване на всички колела. Милър получава субсидия от компанията Gulf Oil за изработката на четири такива прототипа. Новите състезателни коли, станали популярни под името Gulf-Miller, се изявяват на пистата в Индианаполис през 1938, 1940, 1941 и през 1946 и 1947 г. Успехът им обаче не е голям, те често се повреждат или катастрофират, а най-доброто място, което успява да заеме единият от тях, е десета позиция в една от надпреварите през 1939 г.
Преди Втората световна война двойното задвижване навлиза и в сферата на рекордните автомобили. Първият такъв болид е британският Napier-Railton, управляван от Джон Коб, а скоро след това и шестколесният Thunderbolt, с който неговият сънародник Джордж Айстън постига зашеметяващите 575 км/ч и става най-бързият човек на планетата през 1937 г.
Рекордният Napier-Railton на Коб е снабден с два двигателя, всеки от които задвижва по един от двата моста. Години по-късно подобна идея е разработена и при някои пи- стови и пътнически автомобили, като следвоенните състезателни прототипи на Лу фейджол, снабдени с по два двигателя, които са разположени в двата края на шасито (при първия вариант двигателите са американски Offenhauser, а при някои от следващите са използвани агрегати от Porsche).
През 60-те години техническият директор на British Motor Corporation, Алек Исигонис провежда тестове с Austin Mini, който има втори двигател, поставен в багажния отсек, задвижващ задните колела. Някои частни собственици на Mini също правят подобни преработки на своите автомобили на чисто любителски принцип. В началото на 60-те години Citroën дори предлага серийна версия 4×4 на своя модел 2CV, снабдена с два двигателя, под името Sahara.
Сред инженерите, допринесли за усъвършенстването на състезателните автомобили с двойно задвижване, трябва да се спомене и Фердинанд Порше, който през 1947 г. проектира един такъв прототип за италианската фирма Cisitalia. Неговият проект на практика се придържа към предвоенната компановка предложена, от Порше за състезателните автомобили на Auto-Union с централно разположен компресорен двигател от 250 к.с. и петстепенна трансмисия. Предаването към предните колела може да се изключва по желание на пилота. Този автомобил участва в състезание само веднъж през 1953 г. в Аржентина, но тъй като е бил снабден с различни като размер гуми отпред и отзад. е било използвано само задното предаване. Прототипът е запазен и изложен в автомобилния музей на Бригс Кънингам в Коста Меса, Калифорния.