Две BMW-та с по 1 цилиндър: малкото щастие

Отдавна модел на BMW не е бил толкова малък, изгоден и икономичен: новият G 310 R иска да завладее градовете и нови клиенти. Точно както и преди 60 години чудото на паркирането Isetta


17
апр.
2017

ПО ОБЯД В МЮНХЕН. Японци вадят смартфони, пенсионери вдигат наздравици. „Виж го“ и „И аз имах“. Isetta, моделът на икономическото чудо, може да паркира на практика навсякъде. А какво да кажем за мотора до нея? В повечето случаи остава незабелязан, въпреки че той е голяма изненада. G 310 е най-новият, най-малкият и най-изгодният мотоциклет на BMW. На цена от 9500 лв. той трябва да спечели клиентите, да намали базовия праг към благородната марка. Могат ли обаче 313 кубика да се нарекат премиум?

Лек и икономичен: 1 цилиндър е предпочитан при мотоциклетите, тъй като по този начин задвижването е леко и икономично. Още в периода 1993-2007 г. BMW произвежда едноцилиндрови мотори, но с по-голям обем (652 куб. cм).

Усещането от позицията на седене при G 310 е също толкова добро, колкото и при R-моделите на баварците: удобно и сигурно, ръцете и краката са разположени перфектно, стига да не сте по-високи от 1,90 метра. Няма и следа от усещането за мотопед. Малкият работен обем не означава автоматично малък байк. А това все пак е градски мотоциклет. Малкият модел се произвежда в Индия съгласно стандартите на BMW – партньорът на баварците скоро ще започне производството на собствен мотоциклет със същата техника. Това не е недостатък – все пак и Isetta е бил лицензен продукт: оригиналът е италиански, а BMW го оборудва от 1955 г. с мотоциклетния си мотор от R 25. Едноцилиндровият двигател първоначално е с 12, а по-късно като 300-кубиков с 13 к.с.

Новият модел на BMW е достатъчно тесен за градския трафик. Isetta се радва на милостта на бързите

„Намаляваш разходите, карайки Isetta“, ни обещават от рекламата по онова време. Оригиналният звук на модела е доста странен. Малката количка трудно потегля на светофара, целият трафик се изнизва покрай олдтаймера, който с голяма засилка успява да вдигне 80 км/ч. G 310 отдавна е развил тази скорост и се е отдалечил на сериозно разстояние. С тегло от 160 кг той ускорява бързо и се откъсва пред автомобилите още след първите метри, макар и да разполага със „само“ 34 к.с. Защо мощността е толкова малка, при положение че конкурентите KTM Duke 390 или Yamaha MT-03 са с минимум 42 к.с.? „Става дума за общия пакет – казва продуктовият мениджър на BMW Йорг Шюлер. – Искахме да предложим лесен за управление мотоциклет, а не някой наточен спортист.“
Баварците дори не са посочили данните за спринта до 100 км/ч. Да не би пък мюнхенци да се срамуват от своя малък модел? Всъщност концепцията им е добра. G 310 реагира с лекота и бързо на командите на управлението. В наклонено положение поддържа уверено линията.

BMW G 310 R: модерен дигитален кокпит с прекалено тесни индикатори за оборотите (отдолу)

Дебелото ауспухово гърне с катализатор е с Euro 4 и добър звук

 

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Колосите от срещата на G20

2
юли
2017

Срещата на G20 в Хамбург ще превърне града в крепост. AUTO BILD ще ви запознае с най-впечатляващите бронирани автомобили, които ще превозват и пазят най-силните държавни фигури в света- стартираме с "Beast" на американския президент Доналд Тръмп

Card image cap
CITROËN DS 20 PALLAS И DS5 THP 200 SPORTCHIC

14
мар.
2017

DS, богинята, е свещеният стълб в историята на Citroën. Всеки нов голям модел на Citroën трябва да се мери с нея – сега идва ред и на DS5. Автомобилът изглежда като истински наследник и предизвиква старата дама за сравнителен тест. Една историческа среща

Card image cap
917 на Стив Макуин ще бъде продадено на търг

26
юли
2017

Едно от автомобилите Porsche 917K на Стив Макуин от култовия филм "Льо Ман" ще бъде продадено на търг. Експертите очаква историческа цена!

Card image cap
Най-страхотните олдтаймери от аукциона в Париж: Mercedes Benz 230 SL

22
февр.
2018

Във френската столица на 9-ти февруари бе проведен търг - Artcurial продаде редица класически автомобили по време на изложението Rétromobile 2018

Card image cap
Колите с най-яки спойлери: Subaru BRZ tS

28
февр.
2018

По-голямо налягане на притискане и по-добра позиция на пътя: това са целите на задните спойлери на автомобилите. Някои модели обаче са наистина внушителни - ще ви покажем "класация" ни

Card image cap

В последния брой:

Архив >