2018
ЧИСЛАТА СА САМО ВДИГАНЕ НА ШУМ? Не, не важи за случая с Škoda. Чехите показаха на автомобилния салон в Париж Kodiaq RS – с дизелов агрегат с 240 к.с. Макар и първоначално да не звучи много, всъщност е. Благородната „посестрима“ от концерна Audi предлага Q5 TDI в момента с максимум 190 к.с. Една на пръв поглед дреболия показва амбициите на Škoda в този момент. Досега във фирмената история няма по-мощен дизелов двигател, както и по-скъп автомобил. Kodiaq RS няма да струва по-малко от 90 000 лв. За тези пари клиентите получават добре оборудван автомобил: на дължина от 4,70 метра пасажерите разполагат с достатъчно място. Както и с кокпит с екстри като алкантара, карбон и нови дигитални уреди. Като цяло моделът не изостава по отношение на качеството от скъпите марки в концерна. Също толкова спортни колкото спойлерите и 20-цоловите джанти са и динамичните характеристики: благодарение на максималния си въртящ момент от 500 Нм и серийното двойно задвижване с DSG трансмисия този RS ускорява за седем секунди от 0 до 100 км/ч, а максималната скорост на модела е 220 км/ч. Въпреки това разходът на гориво на SUV-а е около 6 л на 100 км.

Нов топмодел, който действително изглежда като такъв: Škoda Kodiaq RS с двойна ауспухова тръба, 20-цолови джанти и ново червено RS лого
Ако все пак искате да се придвижвате по-икономично, обърнете внимание на студията Vision RS – тя е с хибридно задвижване със системна мощност от 245 к.с. и харчи по 1,4 л/100 км. Поне когато батериите са заредени и изминавате електрическия пробег от 70 километра. Хибридът ще е факт в Superb и в Octavia едва от следващата година, но в Spaceback (със съвсем малки промени) той ще бъде представен още в началото на декември тази година. На дължина от 4,35 метра новият компактен модел предлага място за петима и 430 литра багаж. Ако веднага сте си помислили, че това е чешкият Golf, не сте познали. Базата за новия Spaceback е MQB-A0 платформата на Polo. С което стават ясни и моторите на серийния модел: малки 3- и 4-цилиндрови двигатели, агрегат със задвижване на метан и познатият ни 1,6-литров TDI в две степени на мощността. И без двойно задвижване. Хората от Škoda биха използвали варианта с познатата ни от Vision X електрически задвижвана задна ос, но думата имат шефовете от Волфсбург. Нещо, което ще се появи в действителност, е кокпитът от студията Vision RS.

Голям капак и много пространство зад него: багажникът на новия Spaceback побира 430 литра. Кокпитът с тъчскрийн ще се появи така и в серийното производство
Като първа марка в концерна Škoda получава правото да използва третото поколение на мултимедийната система – включително тъчскрийн и гласови команди чрез Alexa Amazon. Така новият Spaceback винаги ще е онлайн и ще получава трафик информация в реално време. Ако за вас тези дигитални екстри не са приоритет, то в лицето на Kodiaq RS ще откриете нещо земно. Част от серийното оборудване на модела е и рекорд – с време от 9:29,84 минути това е най-бързият седемместен SUV на пистата „Нюрбургринг“. Да, още едно число.
ИЗВОД
Škoda пращи от самочувствие: продажбите вървят добре, а новите автомобили като Kodiaq RS и новия Spaceback са свежи и модерни. Учудваща е малката дистанция спрямо Audi и VW, която чехите поддържат в момента.