Два къстъм байка с боксера на бъдещето от BMW


9
авг.
2019

Oще в началото на декември 2018 японското ателие за мотоциклети уникати Custom Works Zon представи специална машина, използваща прототип на новия боксерен двигател на BMW. Концепцията Departed (oт англ. „отклонил се“), поставяща в центъра на вниманието на публиката задвижващия агрегат с традиционния за германската марка ъгъл между цилиндрите от 180 градуса, привличаше вниманието на публиката с атрактивни елементи като преминаващите над цилиндрите повдигачи, поставени в защитни тръби. Отвън моторът напомня на машините на BMW, произвеждани до края на 60-те години – но разполага със значително по-голям работен обем и модерно въздушно-маслено охлаждане. Иначе като цяло къстъм байкът на ZON е изпипан с японска прецизност и напомня за машините на BMW, с които легендата Ернст Хене поставя рекорди през 20-те и 30-те години на миналия век.

Студиото Custom Works Zon е създадено през 2003 г. от Юичи Йошизава и Йошиказу Уеда в японската префектура Шига и оттогава до ден днешен е известно с нетрадиционните си проекти
На външен вид боксерът напомня на машините на BMW, произвеждани до края на 60-те години – но разполага със значително по-голям работен обем и модерно въздушно/маслено охлаждане
Departed отпразнува премиерата си на изложението Hot Rod Custom Show в Йокохама

Близо половин година по-късно, през април 2019, BMW представи в Остин, Тексас, още един къстъм байк – Revival Birdcage, направен около прототипа на бъдещия боксер за период от шест месеца. Дизайнът на машината, разработена от американските специалисти на Revival Cycles, в още по-голяма степен е вдъхновен от мотоциклетите на Хене. И докато в края на 2018 от BMW все още не издаваха почти нищо за интеграцията на новия боксер, сега германците вече разкриха, че агрегатът ще намери приложение в серийното производство за първи път през 2020 в сегмента на круизърите.

Зад дизайна се крие идеята мотоциклетът да изглежда направо прозрачен

Revival Birdcage използва титаниева рама, която се оказва сериозно предизвикателство за екипа по разработката. Именно уникалният дизайн на рамата насочва вниманието към двигателя и позволява задвижващите агрегати да бъдат видими от всички гледни точки. На практика мотоциклетът изглежда напълно „прозрачен“. Почти всички компоненти – дръжки, стъпенки, седалка, карбонови детайли по окачването и др., са изработени ръчно и с върхова прецизност.

Новият боксер на BMW ще влезе в масово производство догодина при круизърите
Задното колело е напълно лишено от спици

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: