Два двигателя и интелигентно 4х4 за новото BMW X1 xDrive25e


25
сеп.
2019

BMW Group следва последователно своята стратегия за електрификация и представя още един Plug-in хибриден модел за особено популярен и динамично растящ клас aвтомобили. Новото BMW X1 xDrive25e предлага интелигентното комбинирано взаимодействие на двигател с вътрешно горене и електромотор за шофиране без локални вредни емисии в премиум сегмента на Sports Activity Vehicle (SAV). Високоефективното електрическо задвижване и литиево-йонната батерия от последно поколение позволяват постигането на пробег изцяло на ток до 57 км. Със среден разход на гориво от 2,0 / 100 км и CO2 емисии от 43 г/ км новото BMW X1 xDrive25e поставя мащаби по отношение на икономията на гориво спрямо конкуренцията. Консумацията на енергия в смесен цикъл на движение е 13,5 кВтч / 100 км. Специфичното за хибрида задвижване на четирите колела осигурява радост от шофирането в много направления и вдъхновяваща пъргавина благодарение на разпределението на тягата между предните и задните колела в зависимост от съответната ситуация на пътя.

Plug-in хибридната система на новото BMW X1 xDrive25e се състои от 1,5-литров трицилиндров бензинов двигател с технология BMW TwinPower Turbo и разработено специално за модела електрическо задвижване с пакет технологии eDrive на BMW Group. Двигателят с вътрешно горене развива максимална мощност от 92 кВт/125 к.с. и максимален въртящ момент 220 Нм. Този двигател предава мощността си към шестстепенна трансмисия Steptronic и задвижва предните колела. Електродвигателят генерира мощност от 70 кВт/95 к.с. и въртящ момент 165 Нм, които изпраща към задните колела посредством едностепенна скоростна кутия. По този начин е създадена проектирана специално за хибрид задвижваща система на четирите колела, която помага на новото BMW X1 xDrive25e да постигне уникална спрямо конкуренцията си пъргавина и създава типичната за SAV радост от шофирането в много направления. Спонтанното разгръщане на мощността на електродвигателя, който предоставя пълния си въртящ момент още от самото си активиране, позволява изключително бързи реакции в променящи се ситуации на пътя. В допълнение, разположението на електродвигателя над задните колела допринася за балансираното разпределение на теглото в новото BMW X1xDrive25e. В комбинация с интелигентно контролираната съвместна работа на двата задвижващи агрегата, това разпределение осигурява идеално сцепление по всяко време, което гарантира максимална стабилност, комфорт и динамика при шофиране на всякаква настилка и при всякакви метеорологични условия.

В тандем двигателят с вътрешно горене и електромоторът генерират системна мощност от 162 кВт/220 к.с. Максималният въртящ момент на двата задвижващи агрегата е 385 Нм. Те ускоряват новото BMWX1xDrive25e от 0 до 100 км/ч за 7 сек. В допълнение, електрическият Boost на задвижващата система осигурява допълнителнa сигурност например при изпреварване, както и спортно усещане. Максималната скорост на Plug-in хибридния модел е 192 км/ч.

Благодарение на най-новата технология на акумулаторните клетки при високоволтовата батерия, новото BMW X1 xDrive25e разполага с големи запаси от електрическа енергия, които дават възможност на водача да изминава значителна част от километрите в ежедневното си шофиране, използвайки само тягата на електродвигателя, като по този начин не генерира локални вредни емисии. Литиево-йонната батерия от последно поколение е с бруто енергийно съдържание от 9,7 кВтч. Така новото BMW X1 xDrive25e постига пробег до 57 км изцяло на ток. Със стандартния кабел за зареждане батерията под високо напрежение може да бъде захранвана с енергия от конвенционални домакински контакти. По този начин тя може да бъде заредена напълно за около пет часа. С BMW i Wallbox съответният процес отнема по-малко от 3,6 часа. Изводът за зареждане е разположен под отделен капак на предния ляв калник.

Водачът може да определя режима на работа на задвижващата система посредством бутона eDrive на централната конзола. В настройката по подразбиране AUTO eDRIVE интелигентното управление на задвижването осигурява оптимално за всякакви ситуации на пътя взаимодействие между двата агрегата. За да бъдат увеличени както ефективността, така и радостта от шофирането, данните от навигационната система се взимат предвид при управлението на Plug-in хибридната система. При активирано водене по маршрут предиктивната система за управление на енергийните потоци може да включи профила на маршрута в алгоритъма за контрол на задвижващата система. За максимално дълго движение изцяло на електрическа енергия може да бъде активиран режимът MAX eDrive. В този режим новото BMW X1 xDrive25e достига максимална скорост от 135 км/ч. Освен това може да бъде избран и режим SAVE BATTERY. Той осигурява възможност зарядът на високоволтовата батерия да бъде съхранен или увеличен чрез рекуперация. По този начин зарядът може да бъде запазен за шофиране на ток в по-късен момент, например в града. Бутонът за контрола на шофирането може да бъде използван независимо от съответния режим на задвижването. С този бутон и в новото BMW X1 xDrive25e водачът може да активира и режимите COMPORT, SPORT и ECO PRO, за да контролира работата на задвижването и окачването, както и режима на работа на електрическите системи за комфорт.

Новото BMW X1 xDrive25e разполага с акустична защита за пешеходци като част от стандартното оборудване. При шофиране със скорост до 30 км/ч изцяло на електричество, система от външни високоговорители генерира звук, създаден специално за електрифицирани модели BMW, който не може да бъде сбъркан и който привлича вниманието на другите участници в движението към приближаващия автомобил без да натоварва акустично пътниците. Серийно компактният SAV с Plug-in хибридно задвижване разполага не само със 17-инчови алуминиеви джанти, но и с двузонова автоматична климатична система и стационарно отопление. Температурата в купето може да бъде подготвена предварително и дистанционно с помощта на BMW Connected от смартфон. Новият BMW X1 xDrive25e се предлага във версиите Advantage, Sport Line, xLine и M Sport. Като допълнение към съответните линии на оборудване, почти всички опции за изпълненията на новото BMW X1 с конвенционално задвижване са достъпни за хибридния модел.

Разположението на високоволтовата батерия под задната седалка не само осигурява много нисък център на тежестта, който съдейства за пъргавото пътно поведение на новото BMW X1 xDrive25e, но и за съвсем незначително ограничение на транспортния капацитет в сравнение с конвенционалните моделни варианти на компактния SAV. Обемът на багажника остава същият в основно използваната зона и възлиза на 450 литра. Сгъването на делимата в съотношение 40:20:40 облегалка на задната седалка може да увеличи обема за багаж до 1470 литра при необходимост. По желание за новото BMW X1 xDrive25e се предлага теглич за ремарке с подвижна сферична глава. Максималният прикачен товар е 750 кг.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: