2018
Фернандо Алонсо получава най-големия си шанс за победа от години. С Тоyota испанецът иска да спечели „24 часа на Льо Ман” – и така да се доближи до Triple Crown (б. пр. Тройната корона) в моторните спортове, която се състои от победи в GP на Монако (каквито Алонсо спечели още през 2006 с Renault и през 2007 с McLaren-Mercedes), в „24 часа на Льо Ман” и в Indy 500.
Toyota e фаворит в 86-ото издание на състезанието за издръжливост със своя прототип TS050 Hybrid, развиващ 1000 к.с. Преди надпреварата частните тимове в топкласа LMP1 бяха ощетени още веднъж – тъй като им беше разрешено да изразходват 108 вместо 110 кг бензин на час в състезанието. А това се отразява на темпото. Тoyota ще спечели не само от по-бързите времена за обиколка, но и от увеличения пробег.
Въпреки това победата няма да бъде поднесена на тепсия на Алонсо. Той се готви за нея с всички сили. „Гледах 16-часови онборди от последната година, в т.ч. и с обиколката за полпозишъна на Камуи Кобаяши”, обяснява испанецът. Явно това му е помогнало – тъй като на предварителните тестове стана първи, като беше само с три десети по-бавен от Кобаяши през 2017.
Единственият реален противник на Алонсо ще бъде неговият съекипник – както стана ясно на Спа. Техническият директор на японския тим Роб Лойпен казва: „При нас е правило, че който е напред в класирането след последния питстоп, остава водач. Без значение от пилотите!” В Тoyota знаят, че битка вътре в отбора би могла да се окаже опасна – особено с оглед на факта, че при 20-ия си старт на „часовете” японският гигант не може да се похвали с нито една победа.
Алонсо обаче няма да бъде единственият шампион от Формула 1 на Льо Ман. Тази година от отбора SMP с BR-AER ще кара Дженсън Бътън. Британецът не си прави илюзии: „Ако Toyota загуби състезанието, значи, че е направила огромна грешка. И докато много тимове на Льо Ман ще се радват на завършване, в моя аз чувствам, че искат да победят. И възможността затова е тук.”
С Алонсо и Бътън за първи път от 21 години в „часовете” ще има двама световни шампиони от F1. За последен път това се случи, когато на старта застанаха Нелсън Пикет (McLaren-BMW) и Марио Андрети (Courage-Porsche). До момента в най-престижната надпревара за издръжливост са се „пробвали” 13 шампиони от F1.