Да спукаш карбонова джанта: скъпо удоволствие (ВИДЕО)

0212
2020

Кошмар за много шофьори е да чуят стържещ шум при паркиране – знак, че джантите току-що са „целунали“ бордюра. И все пак, малки дефекти по стоманени или алуминиеви джанти могат да бъдат отстранени. При карбоновите обаче е съвсем различно. Те осигуряват предимство на пистата благодарение на ниската подресорна маса. Но ако карбонова джанта бъде увредена, обикновено тя трябва да бъде сменена, тъй като в повечето случаи този тип колела не подлежат на ремонт. Това демонстрира и впечатляващ видеоклип в YouTube с участието на Ford Mustang Shelby GT500, решен в поразителния цвят „Grabber Lime“, чиято ударена карбонова джанта не може да бъде оправена – и трябва да отиде на боклука.

На пръв поглед, щетите не изглеждат твърде сериозни. Отчупено е парче от борда на джантата, което, разбира се, e знак за смъртта на джантата. По-нататък във видеото се показва и леглото на джантата и едва тук става ясно: лявото предно колело е напълно унищожено и почти напълно откъснато по цялата си обиколка.

Колкото са по-ниски подресорните маси, толкова по-добре работи окачването. Но именно затова при всекидневно шофиране трябва да бъдем изключително внимателни с карбоновите джанти.

Въглеродът е изключително чуплив и почти недеформируем                                                                                                                                                                                    

Причината за степента на щетите: карбонът е много „по-як“ от стоманата или алуминия, но също така е изключително трошлив и е почти невъзможно да бъде огъван. Следователно може да се счупи и да се разцепи, ако бъде ударен по-силно. Огромният брой малки частици по пътя във видеото, които са се откъснали от джантата, когато се е счупила и са се разпръснали по пътя, свидетелстват за това. За щастие при инцидента няма пострадали. Как се е случило произшествието от клипа не става ясно. Вероятно водачът на Mustang-а със 771 к.с. е уцелил дупка.

При работен обем 5,2-литровият алуминиев V8 на GT500 генерира потресаващите 771 к.с. и 847 Нм.

Възможен е обаче и дефект на материала, в резултат на който той не може да издържи на натоварването по време на шофиране.

31 000 лева за Track Package

Като изключим джантите, Shelby-те не изглежда сериозно пострадало, но все пак щетите ще излязат солено на собственика. Карбоновите джанти са част от опционалния „Track Package“, който освен опции като голямо карбоново антикрило и седалки Recaro включва и въпросните джанти. Цената на пакета: 18 500 щатски долара (приблизително 31 000 лв.)! Не се знае колко струват джантите отделно – но надали ще бъдат под 5000 лв. парчето. А в случая с Shelby ще бъдат необходими поне две нови – плюс чифт полу-сликове, разбира се.

С оглед на цената на GT500 от 92 595 щатски долара (ок. 150 000 лв.) с Track Package обаче инвестицията си заслужава.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин