През зимата от акумулаторите се изисква страшно много – защото при отрицателни температури студените двигатели стартират „с нежелание“. А когато карате автомобила само на къси разстояния, проблемите ви се увеличават. В случаите, когато пътувате до работа само за по няколко километра, при това с включени нагревател на стъклото и отопление на седалките, от алтернатора не остава достатъчно мощност за заряд на стартерната батерия. Първите знаци за „умиращия“ акумулатор ще забележите по мудно въртящия стартер. Нашият съвет при шофиране на къси разстояния: намалете броя на електрическите консуматори до минимум и „обгрижете“ акумулатора със заряд. Невинаги е необходимо веднага да смените стартерната батерия – често е достатъчно да я оставите на зарядното за една нощ. Ако и след това тя е прекалено слаба, ще трябва да отделите бюджет за нова.
За да поддържаме акумулатора в добра форма, трябва да положим малко усилия. А това включва и поддържане на чистота – защото с влажната мръсотия могат да се получат „утечки“, които в продължителен период съсипват акумулатора. Стартерните батерии особено много „мразят“ дълбокото разреждане. Когато например оставите светлините включени за по-дълго време или колата е в покой много дни, напрежението пада до критично ниско ниво, в акумулатора започва сулфатизация и капацитетът сериозно намалява – понякога до състояние, в което трябва да си купите нова стартерна батерия. Ето защо акумулаторите никога не бива да остават разредени – в много случаи дори зареждане не помага.
Акумулатор за всички марки автомобили на ниска цена – онлайн магазин
Startbooster вместо кабели
Когато автомобил не „пали“ (сутрин) заради „умряла“ стартерна батерия, първа помощ може да окаже друг автомобил. Много важно при подобни ситуации е да съблюдавате правилната последователност. Първо закачате червения кабел за стартиране на положителния полюс на разредения акумулатор, после го свързвате с положителния полюс на другата кола. Втората стъпка е да свържете черния кабел към отрицателния полюс на „помагача“. След това закачете черния кабел на удобно място (често това е блокът на двигателя, но проверете в упътването за употреба на автомобила). Запалвате двигателя на изправния автомобил. Разкачването става в обратна последователност. Напоследък станаха модерни т.нар. Startbooster-и – това са малки литиево-йонни батерии, които помагат на „загинал“ акумулатор да се съвземе. С тях автомобил „спасител“ и кабели няма да ви трябват. Просто закачвате устройството към клемите и стартирате двигателя.
Бутането и тегленето помагат само когато в акумулатора има остатъчен заряд – и единствено при автомобили с ръчна трансмисия. При теглене трябва да включите на втора предавка, да натиснете педала на съединителя и след няколко метра да го отпуснете. Внимание: ако двигателят не стартира в първите метри, в катализатора може да попадне неизгоряло гориво, което да го увреди. По данни на ADAC в голям процент от случаите акумулаторите дефектират, защото са обявени за „необслужваеми“. Хората си мислят, че изобщо не трябва да обръщат внимание на батериите си – но в действителност не се налага единствено да доливат течност. Нуждата от регулярни проверки на напрежението и евентуално – от зареждане, не отпада.

Консуматорите като стационарен отоплител, подгряване на седалките и нагревател на задното стъкло „тормозят“ акумулатора.
Можете да разберете дали един акумулатор е необслужваем по тапите върху корпуса му. Ако има такива, се налага поне веднъж годишно да проверявате течността. Ако се наложи – доливайте само дестилирана вода! Ако няма показание за нивото, доливайте, докато над оловните плочи има 1 см течност.