Да караш Ferrari за 120 лв.: ще се сбъдне ли тази мечта?

Един интернет портал за групово пазаруване предлага шофиране с един суперспортист за малко пари. AUTO BILD тества офертата – под прикритие


9
авг.
2017

ИМА МОМЕНТИ, в които ние автоматично се питаме: къде е уловката? Например при офертата, която наскоро един колега получи по мейла: „Карайте сами Ferrari за 119,90 лева.“ Неговият коментар беше: „Вероятно всичко е измама.“ После ми изпрати линк към портала за групово пазаруване с молба да открия уловката. Нима някой се опитва просто да ни измами? Нима ще мога да карам само 20 минути в зона с ограничение 30 км/ч? Така че: да пробваме! Услугата се предлага от Red Devil Racing, въпросната сума включва 30-минутно шофиране на 360 Spider включително първоначално обучение. Инструкторът през цялото време ще седи на седалката до водача. Но аз искам другото предложение: 60-минутен пакет за 219,90 лева. Това все още е много изгодно за автомобил, който като нов е струвал близо 300 000 лева, не се предлага от другите фирми за автомобили под наем и по правило не е паркиран дори в гаражите на добрите ви приятели.

Доволна усмивка: Роланд Контни зад волана на Ferrari 360 Spider (400 к.с.). Талисманът на огледалото за обратно виждане е подарък на Рони от дъщеря му

Аз установих: при другите подобни фирми сравнима услуга струва поне два пъти повече. Значи все пак е изгодна оферта? Донякъде. Защото няколко реда по-надолу прочетох и нещо за допълнителни 119 лева за „Надбавка за текущи разходи“. Наистина, трудно е да не видите този текст, но в първия момент този трик е наистина разочароващ. Тоест вместо 219,90 лева сумата внезапно скочи на 337,90 лева. И все пак остава по-изгодно от другите предложения. Така че резервирам. След няколко дена получавам потвърждение. На територията на Германия мога да си избера едно от 20 местоположения. В моя случай това е паркингът на един градински център близо до Хамбург. Пристигам – и там наистина ме чака едно Ferrari. Когато махвам с ръка към автомобила, от него слиза мъж с дълга коса и ботуши: Рони. Той е любезен и ме моли за още няколко минути търпение, докато улицата поизсъхне. Обучението е кратко: това са светлините, това е километражът, така се настройват огледалата. И след няколко минути вече имам право да шофирам. Рони (44) дори не проверява дали имам свидетелство за правоуправление. Поемаме в посока автомагистрала А1. Там имало един участък без ограничение на скоростта, казва Рони. Това било особено важно за клиентите, 90 процента от които били мъже, които получавали това шофиране като подарък от партньорките си. Но да си го позволят сами им било прекалено скъпо. Този Рони е честен. Скоро си говорим за работа, семейството, автомобили. И изведнъж до мен вече не седи служител на фирма за коли под наем, а стар приятел – поне такова е усещането.

Настройките на седалката, потеглянето и пристигането се заснемат (уж) от приятел. Всъщност това е фотографът на AUTO BILD

Когато на магистралата най-сетне имам право да дам пълна газ, се възхищавам на глас от звука на двигателя. „Да – казва Рони, – най-хубавото в работата ми е, че всички се усмихват.“ А каква е обратната страна на медала, питам аз. Рони ми разказва за клиенти, които се оплакват в интернет от отказани заради дъжд шофирания. Но жизнено опасни били черните овце в бранша, които вземат парите и след това изчезват. На един тесен междуградски път давам пълна газ без предупреждение, след по-малко от 5 секунди се движим със 100 км/ч. Не се опитвам да прикрия радостта си. Рони остава спокоен дори при 9000 об./мин. Това се дължи на рутината след около 15 000 клиенти от 2006 година. Тогава той създал собствена фирма за Ferrari под наем. Организацията е поверена на жена му – от къщи. 20-те маршрута били плод на дългогодишни проучвания, по възможност без светофари и с участъци от магистрала без ограничение на скоростта. Все пак клиентите му искали да се забавляват. Въпреки че до 12 часа на ден и 15 непознати са си доста напрегната работа. Всичко приключва след около час. Получавам и разписка за „Надбавката за текущи разходи“. След мен вече чака вторият от общо деветимата клиенти за този ден. Който вече се усмихва доволно. Когато го попитах за ценообразуването и добавката, Рони ми обясни, че това е дело на сайта за групово пазаруване. „Не мога да им влияя в това отношение.“ Но без подобно сътрудничество той просто няма как да намери достатъчно клиенти. А те – своето шофиране на автомобила мечта.

Точно както се уговорихме: малко след 9 часа сутринта Рони и неговото Ferrari 360 Spider ни чакат на мястото на срещата

Извод

Окей, за 119,90 лева нямаше как да получа Ferrari. Просто поддръжката на тези автомобили е прекалено скъпа. Но ако искате да изпълните своята или на някой друг мечта за шофиране на Ferrari, Рони от Red Devil Racing ще свърши работата точно както трябва.

Поглед назад към тъмните облаци: понякога уговорките за шофиране на Ferrari се провалят поради дъжда

Още по темата

Card image cap
Когато Samara покаже зъби

14
февр.
2017

Руският модел с предно задвижване е проект на сътрудничество с Porsche – но далеч не е единствената „Лада“, разработена съвместно с германците

Card image cap
Клубът на супербързите: McLaren P1

19
авг.
2017

Ако искате да влезете в клуба на най-бързите автомобили, то моделът трябва да вдига поне 480 км/ч! Преглед на 73-те най-бързи и ексклузивни автомобили на света.

Card image cap

В последния брой:

Архив >