Да издириш и откупиш обратно стария Benz на татко


14
дек.
2020

Baby Benz Typ W 201 в цвят „опушено сиво“ е съвсем типичен Mercedes. За Карл-Август Алмщад обаче това е преди всичко последният Benz на баща му. Алмщат-старши продава своя 190 E през 2011 г., след като автомобилът спира да се движи. Така Benz-ът е чужда собственост в продължение на осем години, докато синът не го откупува обратно през 2019 г.!

190 E със 118 к.с., закупен за 28 725 германски марки

През 1989 г. Карл Алмщат, тогава на 69 години, на колкото е и синът му Карл-Август днес, купува употребяван 190 E. Едногодишният автомобил, служебен на Daimler-Benz AG (с код 239, company vehicles), струва 28 725 германски марки. Километражът отброява само 29 000 километра, а техническата спецификация показва наличието най-малко на дванадесет екстри – в т.ч. оборотомер, термоизолиращо стъкло, облегалки за глава отзад и 2-килограмов пожарогасител, монтиран пред седалката на водача – задължителен за всички лоялни на модела фенове, струващ впечатляващите за 1988 г. 176,40 марки. Текстилната тапицерия и 4-степенната трансмисия се оказват достатъчни за Алмщат-старши. Компактният 190 E със своите 118 „инжекционни“ конски сили е напълно подходящ за бащата. Последният автомобил? Тогава никой не е мислил в такава далечна перспектива – но в крайна сметка Benz-ът се оказва именно такъв: на 80-годишна възраст Карл Алмщат се отказва от шофьорската си книжка и умира през 2002 година.

Mercedes 190 E, произведен през 1988 г. Закупен през 1989 г., продаден през 2011 г., откупен обратно през 2019 г.

Продаден в Хамбург на 89 000 километра

Синът първоначално съхранява 190 E в хале, като гледа на него като на нещо средно между йънгтаймер и „вероятно класика“. От време на време майката Херта пита къде е колата на покойния й съпруг, в началото машината регулярно е „раздвижвана“, но застоят на по-късен етап започва да става много вреден за колата. Влага, плесен и мишки атакуват Benz-a. Повече от половин дузина автомобили, включително и класически Mercedes-и, така и така винаги са под ръка на Карл-Аугуст Алмщат, който до 2011 г. е част от редакционния съвет на AUTO BILD. Така се оказва, че 190 E става ненужен. „Той просто стоеше на едно място. През 2011 г. го продадох на бивш таксиметров шофьор в Хамбург за 3500 евро на около 89 000 километра“, казва Алмщат. „Дъщерята на новия собственик подписа договора за продажба и аз я помолих да се обади първо на мен, ако реши да продава колата в бъдеще.“ И през октомври 2019 г. това се случва: Клаус Майер, нейният баща, е починал, и жената спазва обещанието си.

Запазен салон: за 32 години автомобилът е изминал само 146 000 км.

Сега Benz-ът отново изглежда като през есента на 1989 година

Карл-Аугуст Алмщат споделя, че по бащиния 190 E не е правено много, откакто е бил продаден. За жалост! „За около 50 000 километра в рамките на осем години маслото е сменено само веднъж и са направени два резервни ключа.“ Бензиновият филтър все още е бил старият, а в интериора на предните седалки са поставени мърляви агнешки кожи. Така че се налага седалките да бъдат изпрани, а радиото Becker Avus все още е на мястото си! Не липсват и оригиналните документи на автомобила, както и все още запечатаната „демонстрационна касетка“. Алмщат инвестира общо 7000 евро за обслужване и обновяване на Benz-a – които включват от основно почистване до нови тампони на двигателя и смяна на свещите. Като изключим алуминиевите джанти (от завода колата излиза със стоманени и пластмасови тасове), Baby Benz сега изглежда по същия начин, както и когато е закупен през есента на 1989 г. – дори старите регистрационни табели по DIN са поставени отново.

Е като Extra: този W 201 е използван като служебен автомобил от високопоставени ръководни кадри в Daimler.

Още по темата