Да живее ръчната трансмисия: обновеното BMW M2 няма да залага само на автоматик!

1306
2024

Oбновеното BMW M2 застава на старта още по-мощно, по-изразително и с повече иновативни функции. Във фокуса на модернизацията е повишената с до 15 кВт/ 20 к.с. до 353 кВт/ 480 к.с. максимална мощност на редовия шестцилиндров бензинов двигател с технология M TwinPower Turbo и високооборотни характеристики. Освен това и свежи дизайнерски акценти за екстериора, модифициран интериор, както и въвеждане на BMW Operating System 8.5 като база за най-новото поколение на BMW iDrive.

М2 запазва концепцията с редови „шестак“, опционална шестстепенна механична скоростна кутия и класическо предаване на мощността към задните колела. Освеженото купе ще се произвежда заедно с новото BMW Серия 2 Купе в завода на BMW Group в Сан Луис Потоси, Мексико. Глобалният му пазарен старт ще започне с производство през август 2024 г. 

По-бързо ускорение

Модернизираният за новия модел на Performance спортния автомобил двигател още по-интензивно разкрива типичното за М линейно разгръщане на мощността дори и до високи оборотни режими. Максималният му въртящ момент е наличен в широк оборотен между 2 650 и 6 130 об/мин. За новото BMW M2 с опционалната шестстепенна механична скоростна кутия (среден разход на гориво: 10,2 – 10,0 л/100 км; CO2 емисии (комбинирани): 231 – 226 г/км според WLTP, CO2 клас: G) максималният въртящ момент достига 550 Нм. При автомобилите със серийната осемстепенната трансмисия M Steptronic с Drivelogic максималният въртящ момент на новото BMW M2 е увеличен до 600 Нм. Двигателят развива увеличената си до 353 кВт/480 к.с. максимална мощност при 6 250 об/мин; максималните обороти са 7 200 об/мин.

Задната броня се отличава с мощно изваян дифузор в стила на моторните спортове.

Независимо от избраното задвижване, повишената мощност осигурява по-добро с 0,1 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч. Новото BMW M2 серийно ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,0 секунди, в комбинация с опционалната шестстепенна механична скоростна кутия ускорението отнема 4,2 секунди. Повишението на мощността се отразява и на ускорението от 0 до 200 км/ч. Стойността се подобрява с 0,6 секунди до 12,9 секунди при BMW M2 с осемстепенна трансмисия M Steptronic и също с 0,6 секунди при автомобилите с опционалната механична скоростна кутия. 

Технологии от моторспорта, почит към BMW 02

За особено интензивна радост от шофирането и още по-ярки характеристики на мощността на двигателя, са оптимизирани и настройките на педала на газта и реакциите при всички режими на задвижването, които могат да бъдат избрани от менюто M Setup. 

Задвижването се отличава с множество заимствани директно от моторните спортове детайли, които повишават неговите спонтанни реакции, пъргавината и високия му потенциал при шофиране по състезателна писта. Сред тях са изключително здравият безгилзов цилиндров блок с Closed-Deck конструкция, кованият олекотен колянов вал, цилиндровите стени с желязно покритие, нанесено чрез процес на електродъгово напластяване (LDS) и сърцевината на главата на цилиндъра, която е произведена с помощта на процес на 3D принтиране.

Специфичните за M дизайнерски елементи, които са подчинени на функционалните изисквания по отношение на охлаждащия въздушен поток и аеродинамичния баланс, подчертават изразителния външен вид на автомобила с две врати. Голяма, хоризонтално насочена бъбрековидна решетка на BMW и долният въздухозаборник от три части осигуряват оптимален контрол на температурата на компонентите на задвижването и спирачната система.

Постоянният напредък в областта на дигиталното управление е съчетан с допълнително намаляване на броя на бутоните и превключвателите в кокпита, както и с ново оформление на арматурното табло.

Специфичните за модела LED фарове са разположени силно встрани. Като знак на почит към иконичните модели на семейството BMW 02 те са оформени като единични кръгли фарове, които осигуряват както късите, така и дългите светлини.

Специфичните за M дисплеи на BMW Curved Display и опционалния BMW Head-Up дисплей допринасят за прогресивното излъчване на спортен автомобил в кокпита. Напълно дигиталната комбинация от индикатори, която се състои от 12,3-инчов информационен дисплей и 14,9-инчов контролен дисплей, сега служи като сцена за допълнително модернизираната система за управление BMW iDrive, базирана на BMW Operating System 8.5. Дигиталното управление вече е налично и за климатика функции. 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин