2023
Междинни резултати от продължителните тестове на AUTO BILD
ВЪПРОСЪТ ЗА СВЕТЛИНАТА И СЯНКАТА – той важи с пълна сила и за Plug-in-хибридите. Да пътуваш изцяло на електричество, без шум и без замърсяване на въздуха до офиса е страхотно, но да мъкнеш навсякъде два пакета задвижване плюс батерия, с което голямо тегло е по-скоро неудобно. Така на къси разстояния 3008 Hybrid4 се грижи за доброто настроение, още повече че тези системни 300 к.с. и двойното задвижване го придвижват много добре напред. Тежащият почти 2 тона SUV обаче успява да измине са 40 километра в електрически режим, а след това задвижването се грижи малко лакомият 1,6-литров турбодвигател с вътрешно горене. Някакси разбирам, че държавата спря субсидиите за този вид задвижване, С което приключвам с критиките. Все пак тук нямаме безстепенна CVT-трансмисия, която да кара двигателя да вие като в Honda CR-V. 8-степенната автоматична трансмисия в Peugeot звучи и се усеща като такава с два съединителя – комфортна и тиха. Изнервящо: бутонът за стартиране трябва да се натиска доста дълго, преди да реагира. След навъртени 92 000 километра нашият автомобил от продължителните тестове изглежда доста свежо, а по време на командировките между Швеция и Австрия завързах „приятелство” със седалките с функция за масаж. След малко време за свикване се справях и с гласовите команди на навигация – за щастие, тъй като въвеждането през клавиатурата продължава доста дълго. Когато навън има сняг, на помощ идва електромоторът на задната ос – тогава обаче също кактои и при много други автомобили сензорът за темпомата се покрива със сняг и престава да функционира. Защо няма отопление? На мен лично ми харесва типичния за Peugeot малък волан, а също и малкия диаметър на завой и директното управление, макар че на други колеги им се струва прекалено чувствително. Някои се оплакваха от силния шум при движение (със зимни гуми Bridgestone Blizzak и 18-цолови джанти); иначе фаровете светят много силно, а вътре има осветление дори и в поставките във вратите. Жалко само, че при изключено запалване не работи светлината за четене. Така, че този 3008 е интересен тип. И ако Plug-in хибридът ви поляризира: компактният SUV се предлага и като класически бензинов и дизелов вариант (с по 131 к.с.).
+ вътрешното пространство е като ново, приличен комфорт на задвижване, масажиращи седалки.
– хибридната концепция не се харесва на всички, лош обзор, не особено добър комфорт на возене.
PEUGEOT 3008 HYBRID4
СТАРТ 31-ви март 2021 г.
ЦЕНА С ЕКСТРИТЕ 57 720 евро
ДОСЕГА СМЕ ИЗМИНАЛИ 92.074 км
ТЕСТОВ РАЗХОД НА ГОРИВО 8,7 л А 95 Н/100 км


